فرمانده نیروی هوایی ارتش در مشهد:

بسیاری از پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس در زمره مفاخر ملی هستند

امیر سرتیپ «واحدی» ضمن تجلیل از پیشکسوتان خراسانی ارتش در دفاع مقدس گفت: اساساً خراسانی‌ها ظرفیت بسیاری دارند که خاطرات و افتخارات پیشکسوتان خود را ثبت و مستندسازی کنند و بدون اغراق می‌توان از زندگینامه هرکدام از آن‎ها، چندین کتاب تألیف و تدوین کرد.
کد خبر: ۴۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 04October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «در محضر کلنل»، روایت خاطرات امیر سرتیپ خلبان «عباس پورعلی» که در محل تالار همایش‌های کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شده بود، ضمن تجلیل از پیشکسوتان خراسانی ارتش در دفاع مقدس گفت: امیر پورعلی یکی از مفاخر نهاجا و در زمره کسانی هستند که اگرچه در عالی‌ترین دانشگاه‌های ایالات‌متحده آمریکا تحصیل‌کرده‌اند اما نگرش و طرز تفکر آمریکایی بر ایشان غالب نشد و مؤثرترین خدمات و جان‌فشانی‌ها را در دوران دفاع مقدس و پس از آن به نظام اسلامی و انقلاب ارائه کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان ارشد نهاجا در حال حاضر از شاگردان امیر پورعلی هستند و اساساً خراسانی‌ها ظرفیت بسیاری دارند که خاطرات و افتخارات پیشکسوتان خود را ثبت و مستندسازی کنند و بدون اغراق می‌توان از زندگینامه هرکدام از آن‎ها، چندین کتاب تألیف و تدوین کرد.

بسیاری از پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس، در زمره مفاخر ملی هستند

امیر سرتیپ واحدی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب بنده دستور فرمودند که نیروی هوایی ارتش باید دانشمند باشد و در راستای این اغنای دانش و آگاهی کارکنان باید عنایت داشت که نوک پیکان بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند ولذا بر همه ما واجب است که از نسل آینده‌ساز و جوانان حمایت کنیم و پس از دفاع مقدس، اکنون پا به میدان حمایت از آینده نظام بگذاریم.

وی ادامه داد: در مسیر حفظ و بقای نظام اسلامی، دفاع مقدس به مثابه یک نقطه عطف به شمار می‌رود. اغلب در بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس چنین مطرح می‌شود که آغاز این رویداد بزرگ در بدترین شرایط برای ما روی داد درحالی که واقعیت غیر از این است و نسلی که در آن هشت سال تاریخی تربیت شدند، الگوهای انسان‌سازی تضمین شده‌ای را پیش روی ما ترسیم کردند که برای همیشه قابل‌استفاده و استناد است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: دفاع مقدس از جنس انقلاب اسلامی است و نهضت اسلام‌خواهانه ملت ایران هم مبتنی بر آرمان‌های الهی بود لذا همان‌طور که اسلام تحریف شدنی نیست و پروردگار عالم خود در قرآن کریم گواهی می‌دهد که حافظ دین و کتاب خود خواهد بود، شهدا نیز خودشان حافظ و نگهبان آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هستند.

بسیاری از پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس، در زمره مفاخر ملی هستند

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: در پرداختن به معارف دفاع مقدس، هیچ مرزبندی و تفاوتی میان ارتش و سپاه وجود ندارد و نمونه مجاهدان راست‌قامتی همچون امیر پورعلی، نه فقط سرمایه‌های ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران بلکه مایه افتخار و عزت همه نیروهای مسلح و عموم ملت هستند. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در راه شهیدان ثابت‌قدم بدارد و عاقبت همه ما را ختم به شهادت قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار