الخنادق بررسی کرد؛

تحرکات آمریکا و انگلیس برای تاثیرگذاری بر انتخابات عراق

الخنادق در گزارشی به تلاش آمریکا برای تاثیرگذاری بر انتخابات عراق پرداخت و از حشد شعبی به عنوان سد محکمی دربرابر تحرکات واشنگتن نام برد.
کد خبر: ۴۸۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰ - 05October 2021

تحرکات آمریکا و انگلیس برای تاثیرگذاری بر انتخابات عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، الخنادق در گزارشی با عنوان تلاش‌های آمریکا برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات پارلمانی عراق آورده است: در حالی موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در دهم اکتبر جاری نزدیک می‌شود که شاهد اوضاع پیچیده و در عین حال حساس هستیم.

الخنادق نوشت: با توجه به تعداد ائتلاف‌ها و شمار نامزدها اینکه یک ائتلاف یا گروه بتواند تعیین کننده اوضاع باشد، دشوار است و این بدان مفهوم است که پس از انتخابات ائتلافهایی که شکل خواهد گرفت تا دولت آینده و رئیس آن مشخص شود.

این رسانه می‌نویسد: این روند سبب می‌شود که برخی که در کمین انتخابات نشسته‌اند و در راس آنها آمریکا و حامیان آن دست به مداخله گری به منظور تلاش برای تاثیر در انتخابات بزنند تا قوه مجریه عراق و نخست وزیر که بر اساس واقعیت سیاسی این کشور و قانون اساسی آن از اختیارات گسترده برخوردار است را در سیطره و کنترل خود داشته باشند.

الخنادق گزارش داد: اما طرف‌هایی که آمریکا و حامیان آن در منطقه و دنیا از آنها حمایت می‌کنند، چه کسانی هستند؟ هدفشان چیست؟ چگونه می‌توان این طرح‌ها و اهداف آمریکا را به تعطیلی کشاند؟

در این باره منابع عراقی پیگیر روند انتخابات از آمریکا و انگلیس در درجه نخست نام می‌برند که از جنبش‌های سکولار تشرینی (اکتبری ها) یعنی آنانی که در تظاهرات اکتبر شرکت کردند مانند جریان وعی و جنبش امتداد حمایت می‌کنند. آنان هچنین از برخی جریانات سیاسی عراقی از جمله جریان تقدم به رهبری محمد الحلبوسی و برخی طرف‌های کُردی به ویژه حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، حمایت می‌کنند.

این منابع تاکید می‌کنند که آمریکا و انگلیس ضد ائتلاف‌های فتح و جنبش حقوق هستند زیرا آنها از بطن مقاومت و حشد شعبی خارج شده‌اند. مجریان پروژه آمریکا در منطقه حامی جریان‌های رقیب در انتخابات هستند به ویژه جریان‌های سنی به طوری که عربستان و امارات حامی محمد الحلبوسی هستند و خمیس الخنجر مورد حمایت قطر است و همه آنها زیر چتر آمریکا حرکت می‌کنند.

منابع عراقی اعلام کردند: آمریکا حامی جریان‌های موسوم به مدنی یا برخی طرف‌هایی است که آنها را همپیمان می‌داند از شخصیت‌ها گرفته تا احزاب. در زمینه جریان‌های شیعی هم آمریکاییها به دنبال رخنه هستند که این بسیار خطرناک است و باید در قبال آن هوشیار بود و با حکمت و بینش با آن برخورد کرد.

الخنادق در ادامه به برخی جریان‌های عراقی که مجری سیاست‌های امریکا و انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس در عراق هستند اشاره کرده است که به طور غیرمستقیم از حمایت آمریکا و انگلیس و شیخ نشینان برخوردارند تا سیاست‌های هرج و مرج طلبانه در عراق به عنوان بخشی از محور مقاومت را پیش ببرند.

حشد شعبی سد محکم در برابر طرح‌های واشنگتن

این رسانه می‌نویسد: حشد شعبی که در عرصه‌های مختلف طرح‌های آمریکا را ناکام گذاشته است در حال حاضر از طریق روند انتخابات با سیاست‌های آمریکا مقابله می‌کند.

الخنادق در ادامه آورده است: باید با مسئولیت عالی همانطور که آیت الله سیستانی مرجعیت دینی عراق در بیانیه خود درباره انتخابات چند روز قبل، خواستار شد، عمل کرد به ویژه که ایشان از ملت عراق خواستند که نامزدهای پاکدست و حامی حاکمیت عراق و امنیت و شکوفایی آن‌را انتخاب کنند؛ افرادی که ارزشهای اصیل و منافع عالی را مدنظر قرار دهند.

این رسانه در پایان نوشت: هشدار مرجعیت درباره عدم انتخاب افراد نالایق و فاسد یا طرف‌هایی که به اصول ملت بزرگوار عراق پایبند نیستند یا خارج از روند قانون اساسی حرکت می‌کنند، اصلی است که حامیان و دوستداران آن باید از آن تبعیت کنند تا همه طرح‌های خارجی به ویژه تلاش‌های آمریکا برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات و دخالت در امور داخلی عراق را خنثی کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار