استاندار خوزستان:

کمک‌های بیشتری برای مناطق زلزله‌زده خوزستان در راه است

خلیلیان با اشاره به نحوه کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده از زمین‌لرزه گفت: روز گذشته کمک‌هایی به این مناطق ارسال شد، اکیپ‌های امدادرسانی و ارزیابی نیز به منطقه آمدند و کمک‌های بیشتری نیز در راه است.
کد خبر: ۴۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ - 05October 2021

کمک های بیشتری برای مناطق زلزله زده خوزستان در راه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از زمین‌لرزه شهرستان اندیکا اظهار داشت: برای آواربرداری در مناطق روستایی آسیب‌دیده از زمین لرزه نیاز به یکسری ماشین آلات است.

وی افزود: از فردا ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام می‌شوند و در عین حال اکیپ‌هایی مشغول ارزیابی هستند تا خسارت های وارده را ارزیابی و کمک‌های مورد نیاز انجام شود.

خلیلیان با اشاره به اینکه به منظور بررسی و ارزیابی وضعیت روستاییان ساکن در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه در این مناطق حضور پیدا کردم، گفت: در روستاهایی که بافت ساختمانی آن‌ها سنگی و مصالح شان قدیمی بود آسیب بیشتری  وارد شده است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید اقدامات لازم انجام گیرد و بافت‌ها براساس استانداردهای مناسب و مقاوم در برابر زلزله در این مناطق ساخته شوند که در مواقع وقوع زمین لرزه اینگونه دچار خسارت نشوند.

وی گفت: در حال حاضر خانه‌های روستایی این مناطق به گونه ای هستند که اگر کمترین خسارتی به آنها وارد شود امکان زندگی در زمستان را نخواهند داشت.

خلیلیان با اشاره به نحوه کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از زمین لرزه بیان داشت: روز گذشته کمک هایی به این مناطق ارسال شد، اکیپ‌های امداد رسانی و ارزیابی نیز به منطقه آمدند  و کمک‌های بیشتری نیز در راه است.

 زمین لرزه ای به شدت 5/7 ریشتر روز دوشنبه در دو منطقه چلگرد استان چهار محال بختیاری و قلعه خواجه شهرستان اندیکا خسارات زیادی به این مناطق وارد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها