مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

واحد تخریب، یک واحد گمنام بود/ سردار خورشیدی ناجوانمردانه به شهادت رسید و گمنام ماند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: اعضای واحد تخریب همیشه جزء بهترین‌ها و گمنام‌ترین های جنگ بودند.
کد خبر: ۴۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 15June 2015

واحد تخریب، یک واحد گمنام بود/ سردار خورشیدی ناجوانمردانه به شهادت رسید و گمنام ماند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار خداداد ابراهیمی در یادواره سرداران و 17 شهید روستای ارباب شهرستان کوار اظهار داشت: مردم شهرستان کوار بیش از 500 شهید و روستای ارباب با جمعیت کم 17 شهید را به انقلاب تقدیم کرده اند که این، روحیه شهادت طلبی و شهیدپروری این منطقه را می رساند.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان روستای ارباب افزود: سردار خورشیدی باعث افتخار فارس و روستای ارباب است.

فرمانده گردان تخریب هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در واحد تخریب، همیشه برترین، بهترین، شجاع ترین و قهرمان ترین افراد حضور داشتند تا گردان های دیگر به اهداف از پیش تعیین شده عملیات برسند و سردار خورشیدی از این افراد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: پس از والفجر 10 و شهادت دوست و همراه خود، شهید مراد زاهدنیا، سردار خورشیدی هم دل از دست داد و از چند شب قبل از شهادتش ماموریتی را پذیرفت که زیر دید و تیر دشمن بود. هرشب در آن منطقه حداقل یکی دو شهید داشتیم و پایان این عملیات قطعا شهادت بود و او می دانست. به همین دلیل کارت و پلاک خود را جدا کرده بود تا گمنام باقی بماند و امام زاده عشق روستای ارباب شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ماموریت خورشیدی، ایجاد کانالی در پد دشمن با خرج پودر آذر و TNTبود که تمام جناح این پد را آب فراگرفته بود؛ این ماموریتی سخت و سنگین بود که سردار خورشیدی به خوبی از پس آن برآمد.

این یادگار دفاع مقدس بیان داشت: وقتی شهید خورشیدی کانال را منفجر می کرد، قلوه سنگ ها به آسمان رفته و بر کلاه آهنی های عراقی ها فرود می آمد و آن ها از ترس فریاد می زدند و سردار شهید از این وضعیت عراقی ها خنده اش می گرفت.

وی با بیان این که سردار خورشیدی و نیروهایش آخرین لحظات خود را در این کانال گذراندند و هر لحظه احتمال شهادت آن ها بود گفت: از مخابرات طرح دادند که از نوک کانال سیم بکشیم تا بچه های کانال که روزانه به فوز عظیم شهادت می رسیدند، حداقل در آخرین لحظات با خانواده هایشان با خط FXصحبت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با بیان این که آن کانال تا مواضع عراقی ها چند ده متر بیشتر فاصله نداشت افزود: از آن کانال رزمنده ای به مادرش زنگ زد. مادر پرسید کجایی و رزمنده گفت: ما نوک اسلام هستیم.

ابراهیمی با تشریح صفات بارز روحانی شهید خورشیدی، به صفات جسمانی او هم اشاره و بیان کرد: او بسیار تنومند و قوی بود، به حدی که حتی اگر بارها زخمی می شد باز هم با صلابت می ایستاد و کارش را انجام می داد، و حتی از وسایلی که از عراقی ها به غنیمت گرفته بود بر علیه خودشان استفاده می کرد. از اسلحه گرفته تا خنجر، سرنیزه، و حتی ماشین.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: با وجود شرایط خاص سردار خورشیدی، او با سلاح ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی گفت: در شب میلاد امام رضا(ع) در تاریخ 67/4/4، در منطقه جزیره مجنون، دشمن برای اولین بار از سلاح شیمیایی گاز سیانور استفاده کرد و نیروهای حاضر در آن منطقه، حتی قبل از این که از سلاحشان استفاده کنند به شهادت رسیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: پس از این حمله شیمیایی، دشمن بعثی جزیره مجنون را محاصره کرد و با توپ و تانک و کاتیوشا در واقع جزیره را ذوب کرد.

سردار ابراهیمی با تصریح بر این که فردای آن روز باوجود هجم سنگین آتش دشمن و آلودگی منطقه، به آن جا رفته و سعی در جابجایی شهدا و مجروحان داشتیم اظهار داشت: سردار خورشیدی را پیدا نکردیم و او هنوز که 26 سال گذشته، گمنام مانده و امامزاده عشق (روستای) ارباب شده است.

این فرمانده تخریبچی دفاع مقدس با بیان این که امروز هم گردان های تخریب گمنامند افزود: تخریب در جنگ هم یک واحد گمنام بود که مقتدرانه و مظلوم ماموریت خود را انجام می داد، چرا که فقط نگهداری انبارهای مهمات شجاعت خارق العاده ای می خواهد.

وی تاکید کرد: شهدا از خدا می خواستند پیروز شوند تا امام راحل(ره) عزیزتر شود و در ایاک نعبد های نماز خود جر در فکر عزت اسلام و مسلمین نبودند، اما امروز ما در این آیه، به فکر بر هم زدن وحدت و خراب کردن رقبایمان هستیم و چقدر با این افکار و کارهای خود، دل امام خود را شکسته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها