در محلات جنوبی تهران انجام می‌شود؛

واکسیناسیون سیار کرونا ویژه سالمندان و معلولان

طرح واکسیناسیون سیار کرونا با هدف واکسینه کردن سالمندان و معلولان ساکن در محلات جنوبی پایتخت به همت اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۷ راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۸۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 06October 2021

راه‌اندازی واکسیناسیون سیار کرونا ویژه سالمندان و معلولانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷ در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح واکسیناسیون سیار به همت اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۷ و پایگاه سلامت محله زمزم مرکز بهداشت جنوب تهران راه‌اندازی شده است تا برای سالمندان و معلولان که توان جا به جایی ندارند، واکسیناسیون صورت گیرد.

وی افزود: در منطقه ۱۷ نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر ساکن هستند که بخش قابل توجهی از جمعیت منطقه را سالمندان تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر طبق سرشماری‌های صورت گرفته که نزدیک به سه هزار نفر معلول در منطقه ۱۷ سکونت دارند و حضور دو مدرسه کودکان کار در این منطقه جنوبی پایتخت ضرورت راه اندازی طرح واکسیناسیون کرونا را در این منطقه دوچندان می‌کند.

لطفی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان به دلایلی مانند معلولیت و کهن سالی امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، افزود: طرح سیار این امکان را می‌دهد که برای تمامی افراد جامعه تزریق واکسن بدون کمترین سختی انجام شود.

لطفی با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی این طرح تزریق واکسن کرونای سیار روزانه ۱۵ دوز واکسن است، خاطرنشان کرد: ظرفیت این مرکز بنا به نیاز می‌تواند تا چند برابر افزایش یابد؛ البته برای مراکزی مانند مدرسه کودکان کار بیشتر از این میزان دوز در روز در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۷ اضافه کرد: هم اکنون چند نفر در این طرح مشغول به خدمات رسانی به مردم هستند که در صورت افزایش ظرفیت تزریق به تعداد این افراد نیز اضافه خواهد شد.

لطفی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از خانواده معظم شهدا نیز در منطقه ۱۷ سکونت دارند که برای رفاه حال مادران و پدران شهدا طرح سیار واکسیناسیون کرونا برای آنها نیز در نظر گرفته شده است، بنابراین شهروندان می‌توانند با ارتباط با پایگاه سلامت محله زمزم و اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۷ از این خدمات بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار