رئیس اداره اوقاف شهرستان گناوه و دیلم:

وقف یکی از اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌ است

«غلامی»» گفت: وقف سنت اسلامی و حسنه جاریه و یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که باهدف رفع بخشی از مشکلات روز جامعه املاک و اموال خود را در این راه اهدا می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ - 06October 2021

وقف یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «حسین غلامی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم، امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف با گرامیداشت این دهه و تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: وقف سنت اسلامی و حسنه جاریه و یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که باهدف رفع بخشی از مشکلات روز جامعه املاک و اموال خود را در این راه اهدا می‌کنند.

وی گفت: در جامعه امروز که با توجه به مشکلات اقتصادی و نیازهای باید به سنت حسنه وقف جامه عمل پوشاند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی و گروهی یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان اوقاف و امور خیریه است که با نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با توجه به نیازهای امروزی برطرف خواهد شد و در این راه نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف و مشارکت اقشار مردم هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث وقف، اداره اوقاف امانتدار و بر اساس قانون نگهدارنده موقوفات است اما تا زمانی که واقف خود متولی مشخص کند و متولی نیز توانایی اداره موقوفه را داشته باشد لزومی ندارد اوقاف متولی موقوفه باشد.

غلامی تصریح کرد: تمام تلاش اداره اوقاف شهرستان در جهت نهادینه کردن وقف مشارکتی است و در این زمینه از مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان یاری و همکاری خواسته‌ایم و از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنیم که در این خصوص اطلاع رسانی و در آگاهی رسانی به مردم همیاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار