مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

سهم نمادهای دفاع مقدس در مبلمان شهری ارومیه ناچیز است

سرهنگ پاسدار«وحیدی» گفت: سهم نمادهای دفاع مقدس در مبلمان شهری ارومیه ناچیز و فضاهای مناسب بصری در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس اندک است.
کد خبر: ۴۸۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ - 06October 2021

سهم نمادهای دفاع مقدس در مبلمان شهری ارومیه ناچیز است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی امروز به همراه «لیلا سپهری» مسول حفظ آثار و نشر مشارکت زنان در دفاع مقدس این استان با «گلشن نوروزی» رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

 سرهنگ وحیدی در این دیدار که با هدف بررسی مشکلات زیرساخت فرهنگی شهر ارومیه در حوزه دفاع مقدس ترتیب یافت اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس نقش مهم و ارزشمندی ایفا کردند امروزه باید به پاس زحمات و ایثارگری های آنها شاهد نماد والمان هایی در سطح شهر باشیم که یادآور رشادت های مردم این مرز و بوم باشد. اما متاسفانه با نگاهی به سطح شهر ارومیه شاهد فضاهای مناسب بصری که در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس و اینکه یادآور رشادت های آن دوران باشد نیستیم.

وحیدی گفت: درحالی که فضا سازی فرهنگی شهر با محوریت ایثار و رشادت های شهدا می تواند در ترویج معارف و اثر گذاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

وی به وظایف شهرداری در خصوص تکمیل و ساماندهی پارک موزه دفاع مقدس و نگهداری مجموعه فرهنگی ارومیه اشاره کرد و افزود: علی رغم پیگیری هایی که چندین سال است انجام می گیرد هنوز موزه دفاع مقدس ارومیه بطور کامل شکل نگرفته در حالی که نکهداری و راه اندازی موزه های دفاع مقدس مراکز استانها برعهده شهرداری‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه امیدواریم در دوره جدید شهرداری و شورای شهر ارومیه، شاهد عمل به این وظیفه باشیم اضافه کرد: از سوی دیگر لازم است تا  مدیران شهری ارومیه به همان اندازه که به احیای آثار تاریخی شهر ارومیه توجه دارند و البته که جز هویت ملی و معرف فرهنگ ما محسوب می شود، نیاز است تا به احیای آثار دفاع مقدس نیز که جز باورهای دینی و بخشی از هویت ملی ما است  اهتمام جدی داشته باشند  تا آیندگان و نسل های بعدی سیمای دفاع مقدس و ایثار، مقاومت و ایستادگی پدران و مادران خود را در برابر دشمنان فراموش نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار