مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول:

تحریف تاریخ دفاع مقدس از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام است

«جولایی» تحریف تاریخ دفاع مقدس را از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام دانست و گفت: مطالب زیادی در دفاع مقدس داریم که اگر به آنها به خوبی پرداخته شود از تحریف تاریخ جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ - 07October 2021

تحریف تاریخ دفاع مقدس از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آئین رونمایی از هشت عنوان کتاب مربوطه به شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول با حضور مسئولان و نویسندگان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول در آیین رونمایی از این کتاب‌ها که در سالن شهید سوداگر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار شد، یکی از رسالت‌های مهم این مرکز را بیان و انتشار عملکرد رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: از رزمندگان و پیشکسوتان می خواهیم خاطرات و مطالب خود را برای مستندسازی در اختیار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول قرار دهند.

وی با اشاره به تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خودداری از تاریخ سازی و جلوگیری از تحریف آثار دفاع مقدس، افزود: تحریف از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام است و مطالب زیادی در دفاع مقدس داریم که اگر به آنها به خوبی پرداخته شود از تحریف تاریخ نظیر اتفاقی که برای ۶ مهر افتاد، جلوگیری می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه گزارش صدا و سیما در مورد ۶ مهر دور از واقعیت بود، گفت: برای جلوگیری از تحریف باید بر روی حقایق دوران دفاع مقدس بیشتر تمرکز کنیم.

این مسئول از جمع آوری خاطرات و شناسایی رزمندگان دزفول در سه هزار صفحه خبر داد و بیان داشت: نزدیک به ۴۰ عنوان کتاب در مدت مسوولیت بنده در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به رشته تحریر درآمده که برای هر کتاب نزدیک به ۲ تا سه سال کار انجام شده است.

جولایی با بیان اینکه یک میلیون سند، عکس، فیلم و دست نوشته از شهدای ارتش و سپاه در اختیار مرکز فرهنگی است، ادامه داد: قرار است با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سه عنوان کتاب هم در حوزه کودک و نوجوان به چاپ برسانیم.

وی با اشاره به تولید یک جلد کتاب صوتی از شهید کیانی، ابراز داشت: سه کتاب نیز درباره شهید کوسه چی در حال تدوین است و امیدواریم امانتدار خوبی برای ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا باشیم.

جولایی در مورد هشت کتابی که امروز رونمایی شدند، خبر داد و تصریح کرد: کتاب «طلایه دار» مربوط به خاطرات شهید «عبدالرضا شریفی پور» نوشته «عبدالرضا سالمی‌نژاد» و «۲ قدم مانده به صبح» رمانی برگرفته از زندگی و خاطرات شهید سید «جمشید صفویان» نوشته «ندا سعادتی نسب» و همچنین «حدیث مرگ و شهادت» نوشته «عبدالرحیم حسینی‌فر» رونمایی شدند.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به رونمایی از کتاب «راه روشن» نوشته «علی گل آرا» اشاره کرد و بیان داشت: چهار کتاب «لاله‌های عاشق»، «نوش دمادم» مجموعه خاطرات شهید «حسین ضریحی»، «معلم جان داد» و «خورشیدهای بی‌غروب» نوشته «منوچهر مهدی‌پور» نیز رونمایی شدند.

وی در پایان نوشتن یک‌هزار و ۵۰ وصیت نامه از شهدای عملیاتی توسط «منوچهر مهدی پور» را یادآور شد و گفت: ۱۶ کتاب دیگر هم از این نویسنده آماده چاپ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار