نماینده ولی فقیه در استان البرز:

مهمترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاست

آیت‌الله «حسینی همدانی» گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهمترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاست؛ این نیروها باید ارزش‌هایی از جمله صداقت و اخلاق‌مداری را در خود تقویت کنند.
کد خبر: ۴۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ - 09October 2021

مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح امروز در صبحگاه عمومی هفته ناجا که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی البرز برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات و زحمات مجاهدان فی سبیل الله نیروی انتظامی، یاد شهدای ناجا را که خالصانه، مجاهدانه و غریبانه در عرصه‌های مختلف به انجام مأموریت‌های محوله پرداختند، گرامی داشت.

وی با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی مطرح کرد: یکی از پایه‌های امنیت ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت انتظامی بوده که این امر بر عهده نیروی انتظامی است. امنیت از جمله بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که بخش عمده‌ای از آن توسط نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی تأمین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تعریف ایمان عنوان کرد: ایمان، باور همراه با عمل است که امنیت را برای انسان به ارمغان می‌آورد. قرآن کریم ایمان را مقدس‌ترین سرمایه انسانی می‌داند و همه وعده‌های الهی به آن گره خورده است. ارزش ایمان با تمام بزرگی و تقدسی که دارد، به این دلیل است که راه و وسیله‌ای برای دستیابی به ارزش والای امنیت است. قرآن کریم از کسانی که ایمان آورده‌اند به‌عنوان والاترین انسان‌ها یاد می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی مطرح کرد: اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کردند و تعبیری از حضرت علی (ع) را مبنی بر اینکه این نیروها دژهای مردم و مردم در پناه آن‌ها هستند را به کار بردند. نیروهای نظامی و انتظامی عزت دین و امنیت بخش هستند و مردم به جز آن‌ها، وسیله دیگری برای امنیت، آرامش و آسایش ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: پنج خصلت وجود دارد که فقدان یکی از آن‌ها موجب نقص در زندگی، عدم وجود عشق و گوارا بودن، سرگشته بودن خرد و مشغول بودن عقل می‌شود. اولین مورد، صحت بدن و دومین ویژگی نیز امنیت است که اگر وجود نداشته و پایدار نباشد، ثمره‌ای نخواهد داشت و زندگی کمبودهایی خواهد داشت.

وی بیان داشت: یکی از مواردی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، اعتمادسازی است؛ باید اعتماد مردمی را تقویت کرد. هر دستگاهی باید به‌خوبی به وظایف خود عمل کند تا اعتمادسازی صورت گیرد. بخشی از این امر مربوط به نیروی انتظامی است که باید برای انجام درست وظیفه و امانت‌داری در انجام مأموریت‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شد که گزارش عملکرد پلیس البرز نشان می‌دهد که کوتاهی در انجام وظایف محوله صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: زمانی که مردم نیروی انتظامی را امانت‌دار و صادق بدانند، اعتماد می‌کنند و با آن همراه و همگام می‌شوند. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاست؛ این نیروها باید ارزش‌هایی از جمله صداقت و اخلاق‌مداری را در خود تقویت و سپس از این ارزش‌ها دفاع کرده و رذایل و خصایص ناپسند را نیز از خود دور کنند. نفس، ابزار شیطان برای زمین زدن انسان است که باید از آن مراقبت کرد.  

امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه هر چه وظایف و مأموریت‌ها خطیرتر باشد، مواظبت از نفس نیز باید بیشتر باشد، بر ضرورت مراقبه دائمی نیروهای انتظامی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای انتظامی، مجمع صفات پسندیده شوند، مظهر رأفت الهی خواهند شد. پلیسی که همیشه با اقتدار در عرصه و میدان حاضر است، امین بوده و با مؤمنین با رأفت و مهربانی رفتار کرده و با مجرمین و مفسدین نیز با صلابت و اقتدار برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار