سخنگوی دفتر سیاسی طالبان:

طالبان آماده تشکیل حکومت فراگیر است

«سهیل شاهین» در آستانه دیدار مقامات طالبان با هیات آمریکایی در قطر، گفت: این گروه آماده تشکیل دولت فراگیری است که گزینشی نباشد.
کد خبر: ۴۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 09October 2021

آماده تشکیل حکومت فراگیر و نه گزینشی هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره در پاسخ به فشار کشور‌های غربی مبنی بر عدم تشکیل حکومت فراگیر از سوی طالبان، اظهار داشت: آن‌ها آماده تشکیل حکومت همه‌شمول هستند، اما نه گزینشی.

وی افزود: جامعه جهانی به خواست‌های مردم افغانستان باید احترام بگذارد.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که قرار است مقام‌های بلند پایه آمریکایی در روز‌های شنبه و یک‌شنبه با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار کنند.

خروج مصون شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، بخشی از مسائلی است که دو طرف روی آن گفت‌وگو خواهند کرد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگو‌های صلح افغانستان دخیل بود، در این گفت‌وگو‌ها حضور دارد.

مقامات آمریکایی آشنا به این مساله گفته‌اند که این مذاکرات در زمینه به رسمیت شناختن طالبان از سوی واشنگتن نخواهد بود و هرگونه مشروعیت طالبان به اقدامات آن‌ها و عمل به تعهداتشان در دراز مدت بستگی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار