رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

دشمن جرأت رویارویی با ایران را ندارد

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: دشمن جرأت رویارویی با ما را ندارد؛ چون یک بار باخته است؛ بنابراین به دنبال جنگ‌های نیابتی و تحریک برخی همسایگان ما رفته است.
کد خبر: ۴۸۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 09October 2021

دشمن جرأت رویارویی با ایران را نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که به‌منظور بازدید از یکان‌های مستقر در استان خوزستان در این منطقه حضور دارد، در جمع کارکنان تیپ پیاده ٧٢ شهید جوانشیر (پادگان دژ خرمشهر) اظهار داشت: پادگان «دژ خرمشهر» بیانگر مقاومت مردم خوزستان است؛ پادگانی که رزمندگانش مقاومتی مثال‌زدنی به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران از خودشان نشان دادند و قدرت اسلام و جوهره دین‌داری و پایداری ملت ایران نسبت به اسلام و میهن اسلامی را به رخ دشمنان کشیدند و به دشمن بعثی نشان دادند که در افتادن با ایران اسلامی در افتادن با حق است و هر کس که با حق درافتد، قطعاً ورمی‌افتد.

وی با بیان اینکه درخشش و ماندگاری هر ملتی در تاریخ به میزان مقاومت و استقامتش در برابر مشکلات و خطرات بستگی دارد و هر ملتی که مدافع‌تر، مقاوم‌تر و پایا و پویاتر باشد، در تاریخ هم ماندگار‌تر و درخشان‌تر خواهد بود. ادامه داد: بار‌ها و بار‌ها در تاریخ ثابت شده کسانی که در برابر حق قرارگرفته اند (نظیر صدام) به زباله دان تاریخ فرستاده شده اند. الان ببینید صدام کجاست؟ حتی از ته زباله‌دانیِ تاریخ هم نمی‌شود او را به راحتی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: ملت مقاوم ایران اسلامی با حماسه‌هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی خلق کرد و با این جوهری که از خود نشان داد، همیشه مورد حسادت قدرت‌های جهانی است. ملتی که پشت ابرقدرت‌های غرب و شرق عالم و قریب به ۸۳ کشور را که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در حمایت از صدام علیه ایران اسلامی وارد جنگ شدند به خاک مالید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ملت ایران با همین جوانان تربیت شده در حسینیه‌ها و مساجد و تربیت‌شدگان مکتب عاشورا روی ابرقدرت‌ها را کم کرد؛ بنابراین آن‌ها از ما کینه به دل گرفته‌اند و به دنبال تلافی و انتقام هستند و ما برای اینکه در برابر آنان غافلگیر نشویم، چند نکته را همیشه باید در ذهن داشته باشیم؛ اول حفظ روحیه رزمی و جهادی است. دشمن اگر بداند ما مرد جنگیم، هرگز با ما وارد جنگ نمی‌شود.

وی ادامه داد: نکته دوم حفظ و ارتقای آمادگی رزمی است. ممکن است کسی روحیه رزمی داشته باشد، اما توان و آمادگی رزمی نداشته باشد. آمادگی رزمی نیاز به چند مولفه دارد که مولفه اول آن، حفظ سلامت جسمی و قدرت بدنی است؛ پس ما باید همیشه خودمان را با ورزش، نرمش و رزمایش از نظر قدرت بدنی آماده نگه داریم؛ چراکه یک جوان ایرانی باید مظهر قدرت، صلابت و شجاعت باشد تا هر موقع دیگران او را ببینند به یاد حماسه‌آفرینی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بیفتند و بدانند این جوانان ادامه‌دهندگان راه پیشکسوتان جهاد و شهادتند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: راه دیگر حفظ آمادگی رزمی، افزایش دانش دفاعی است. رزمندگان ما باید به‌روزترین رزمندگان دنیا باشند و به آموزش‌هایی که فرماندهان می‌دهند، اهمیت بدهند. رزمندگان غیور سال‌های دفاع مقدس، دانش رزم داشتند در همین عملیات بیت‌المقدس نزدیک به ۲۰ هزار اسیر از بعثی‌ها گرفتند، گاهی یک نفر هزار نفر را به خط می‌کرد و می‌آورد؛ پس دانش رزمی مولفه بسیار مهمی است.

وی بیان کرد: مولفه دیگر حفظ وحدت است. دشمن زمانی که ما را کنار هم ببیند، جرأت اقدام علیه ما را نخواهد داشت. ایرانِ یکپارچه از گلوی هیچ قدرتی پایین نمی‌رود و خفه‌کننده هر قدرتی است که قصد بلعیدن او را داشته باشد. ایرانِ یکپارچه یعنی عرب، فارس، ترک، بلوچ، کرد و همه گویش‌ها و همه پیروان مذاهب در کنار هم به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» عمل کنند. این در حالی است که دشمن تلاش می‌کند تا قومیت و مذاهب مختلف را به جان هم بیندازد، اما ما باید حواسمان به شیطنت‌های دشمنان باشد. ما در کنار هم انقلاب کردیم. در کنار هم قدرت‌های بزرگ پشت سر صدام را شکست دادیم. وحدت و همدلی رمز پیروزی ما بوده است و تا آخر هم باید در کنار هم باشیم تا نفوذ ناپذیر بمانیم چرا که «یدالله مع الجماعه».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: دشمن جرأت رویارویی با ما را ندارد؛ چون یک بار باخته است؛ بنابراین به دنبال جنگ‌های نیابتی و تحریک برخی همسایگان ما رفته است و ما در این شرایط باید بصیرتمان را بالا برده و به او ثابت کنیم که اگر کسی هوس تجاوز به کشور ما را داشته باشد، سیلی‌ای که از این ملت خواهد خورد، کوبنده‌تر از آن سیلی است که صدام از این ملت دریافت کرد و ما امروز در شرایطی هستیم که به لطف خدا در اوج اقتدار و آمادگی قرار داریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها