نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی:

کشور ما با وجود تهدیدهای ضد امنیتی، دارای بهترین امنیت در منطقه است

«حیدری» گفت: کشور ما با وجود تهدیدهای ضد امنیتی اطراف، دارای بهترین امنیت در منطقه است که این نشان از غیرت، شجاعت و از خودگذشتگی پلیس و نیروهای مسلح و تاثیر گذاری در سطح بین الملل دارد.
کد خبر: ۴۸۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ - 09October 2021

کشور ما با وجود تهدیدات ضد امنیتی اطراف، دارای بهترین امنیت در منطقه استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «شهریار حیدری» نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی قصرشیرین و نشست با فرماندهان انتظامی سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: وقتی شاخص های امنیتی تعریف می‌شود نیروی انتظامی برابر آن شاخص ها شرح وظایف دارد و کار انجام داده و مسوولیت اش کار بسیار سختی است. کشور ما با وجود تهدیدات ضد امنیتی اطراف، دارای بهترین امنیت در منطقه است که این نشان از غیرت، شجاعت و از خودگذشتگی پلیس و نیروهای مسلح و تاثیر گذاری در سطح بین الملل دارد.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور داریم که نیروی انتظامی از صفر تا ۱۰۰ به نوعی درگیر همه آنهاست در حالیکه در کشورهای اروپایی‌ کمتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ عنوان مجرمانه داریم و در شرج وظایق پلیس رسیدگی به کمتر از ۱۰ تا ۱۵ عنوان‌ مجرمانه تعریف می‌شود ولی کارکرد پلیس ما با امکانات بسیار کم متفاوت از کارکرد پلیس در دیگر کشورها است.

حیدری ادامه داد: کارکردهای پلیس ایجاد نظم و امنیت در جامعه‌ است بخاطر اینکه کل مسوولان نظام متوجه این کارکرد باشند در یکسال گذشته در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آنچه وظیفه ماست در قبال پلیس و کارکردهای پلیس و همچنین نیروهای نظامی، متفاوت با سال های گذشته پیگیری کردیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرماندهی ناجا و معاونان ایشان را دعوت کردیم آنچه که پلیس نیاز دارد مطرح شد تا بتوانیم در قالب کمیسیون تلفیق و بودجه سال ۱۴۰۰ تامین آنها را پیگیری کنیم. در سال ۱۴۰۰ صحبت کردیم‌ که بودجه پلیس بر اساس نیازمندی ها و پیشنهاد ناجا تنظیم‌ شود چون اگر امنیت نباشد هیچ مولفه سیاسی، اقتصادی و نظامی در کشور قابل اجرا نیست.

حیدری اضافه کرد: کار برای انتظامی در شهرهای مرزی سخت و متفاوت از دیگر نقاط است و از انتظامی به حق باید دفاع کرد چون ابزارهای مختلفی که در دنیا در اختیار پلیس هست برای کنترل انتظامات در اختیار پلیس ما نیست و پلیس ما زحمات زیادی برای تامین امنیت متحمل می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مشکلاتی در رابطه با زلزله هست که پیگیری می‌کنم برای پاسگاه ها، برجک ها و جاده ها اعتبار خوبی تخصیص یافته و در واقع هر قدر مرزبانی تقویت شود امنیت در عمق بهتر تامین خواهد شد.

حیدری گفت: اول نگاه ما به مرزهاست و به واسطه اینکه مسوول کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی هستم از این جهت در حوزه های تخصصی با این وضعیتی که ناجا  و مرزبانی دارد، موراد و مشکلات را به مسوولان ذیربط یادآوری می‌کنم. هر قدر ناجا تقویت شود مایه نظم و انضباط است و پیگیری می‌کنیم سال آینده از نظر اعتباری توجه ویژه‌ای بشود و با مقامات برای ارتقای توانمندی شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب صحبت کردیم که در آینده توجه بیشتری شود و با توجه به اینکه آثار زلزله در سه شهرستان وجود دارد اعتباراتی برای این امر در حوزه انتظامی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار