برهم صالح:

مشارکت آگاهانه در انتخابات نقطه تحول در آینده عراق خواهد بود

رئیس جمهوری عراق، حضور آگاهانه مردم در انتخابات فردای عراق را سرنوشت‌ساز خواند و خواستار مشارکت گسترده مردم در این دور از انتخابات شد.
کد خبر: ۴۸۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 09October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در پیامی تلویزیونی انتخابات فردا در عراق را انتخاباتی سرنوشت‌ساز خواند که بر همه لازم است که منافع کشور را بر هر امر دیگری اولویت دهند.

وی انتخابات روز یکشنبه عراق را فرصتی برای ساخت حکومتی توانمند و مقتدر خواند تا مسیر‌های غلط را اصلاح و با چالش‌های بزرگ مقابله و با فساد مبارزه کند و فرصت‌های عادلانه در اختیار شهروندان ملت بگذارد و برای بازنگری در قانون اساسی کشور و حاکمیت آن از راه قرارداد سیاسی و اجتماعی تازه تلاش کند.

برهم صالح تأکید کرد که این همه جز با تشکیل مجلسی که بیانگر اراده واقعی ملت عراق به دور از هرگونه تقلب باشد و بتواند دولتی اثرگذار تشکیل دهد که برای رسیدگی به این مسائل به دور از هرگونه کوتاهی و تعارف اقدام کند.

وی گفت که انتقال کشور از نظام دیکتاتوری به دموکراسی شایسته تحسین است، اما نمی‌توان وجود اختلال ساختاری در کشور نظام حکمرانی کشور را منکر شد و انتخابات فردا باید لحظه‌ای ملی برای بازیابی ابتکار عمل عراق و تحقق اصلاحات از طریق اراده ملت به عنوان منبع مشروعیت حکومت باشد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به تدوین قانون جدید انتخابات و تشکیل کمیساریای انتخابات جدید و نظارت بین‌المللی همه آن‌ها را تلاش برای تضمین سلامت رأی ملت دانست.

وی گفت که جهان فردا چشم به اراده ملت عراق دوخته که سخت‌ترین مرحله‌های دیکتاتوری و تروریسم را با سربلندی پشت سر گذاشت و افزود که باید تلاش کنیم که این انتخابات زبان رسای ملت عراق و تأکید بر اراده استوار آنان برای آزادی و حاکمیت ارضی کشور و بازگشت عراق به جایگاه منطقه‌ای محوری‌اش باشد.

برهم صالح تأکید کرد که رأی هر شهروندی امانت فداکاری‌ها و خون‌های پاک ملت عراق بر گردن او و همگان است و افزود که مشارکت آگاهانه نقطه تحول در آینده عراق خواهد بود و نمایندگی واقعی ملت را در نهاد‌های حاکمیت تحقق خواهد بخشید و اراده ملت را به همه تحمیل خواهد کرد.

وی تأکید کرد که به یاری خدا ملت عراق این انتخابات را سربلندتر از پیش پشت سر خواهند گذاشت و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات با سلامت خود موجب قدرت ملت در تحمیل اراده خود باشد.

رئیس جمهوری عراق همچنین از دولت و کمیساریای مستقل انتخابات و نیرو‌های امنیتی بابت تلاش‌هایشان در امر برگزاری انتخاباتی سالم قدردانی کرد.

انتخابات سراسری عراق قرار است فردا (یکشنبه ۱۰ اکتبر) در این کشور برگزار شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار