سیری بر زندگی شهید «عزیز حجاجی»؛

سربازی که یاد گرفت در مقابل زنان و كودكان ایران اسلامی مسئول است

«عزیز حجاجی» دوم شهریور سال 1345 در روستای «ینگجه» از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود و 13 اسفند سال 1365 در پیرانشهر به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲ - 11October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، اقشار مختلف مردم با حضور در میادین جنگ، مقابل دشمن سینه سپر کرده و جلوی پیشروی رژیم بعثی را گرفتند، عده‌ای از جوانان نیز در این بین با رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، بدون درنگ دفترچه خدمت سربازی را ارسال کرده و عازم خدمت مقدس سربازی شدند.

«عزیز حجاجی» جوان تلاشگری که از همان دوران کودکی طعم مشقت را چشیده بود، به عنوان سرباز عازم مناطق جنگی شد تا از ناموس و وطنش دفاع کند.

بخشی از زندگی این شهید والامقام را در ادامه می‌خوانید

«عزیز حجاجی» دوم شهریور سال 1345 در روستای «ینگجه» از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. مادرش را در كودكی از دست داد و توسط نامادریش بزرگ شد، وقتی رنج و مشقت پدر را در تأمین مخارج خانواده می‌دید، با سن کم كمک حال پدر شد. عزیز چند سال بعد که بزرگتر شد همراه چند تن از آشنایان به سمنان رفته و در كارهای ساختمانی مشغول كار شد و اندکی از مسئولیت پدر را كم كرد. وقتی شنید كه خواهر و برادرش برای تماشای تلویزیون به خانه همسایه می‌روند تلاشش را مضاعف كرد تا برای آنها تلویزیونی تهیه كند تا با‌آسایش در خانه باشند. چند سال بدین منوال كار كرد تا اینكه زمان خدمت مقدس سربازی‌اش فرا رسد و مانند هر جوان غیرتمند ایرانی آماده خدمت شد.

عزیز پس از گذراندن دوره آموزشی از طریق گردان 103 لشكر 64 ارومیه عازم مناطق جنگی شد و مانند دیگر رزمندگان دلیر اسلام جانش را در طبق اخلاص نهاد. او در دوران خدمت چیزهای زیادی یاد گرفت. از جمله اینكه ما تنها مسئول خواهر و برادر خود نیستیم، بلكه در مقابل تمام زنان و كودكان ایران اسلامی مسئولیم و وظیفه داریم برای تأمین امنیت آن‌ها از جان بگذریم.

«عزیز حجاجی» 13 اسفند سال 1365 در پیرانشهر (حاجی عمران) به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار