نماینده مجلس مطرح کرد؛

نگرانی رژیم صهیونیستی از روابط ایران با شرق و همسایگان

مقتدایی با بیان اینکه روابط ایران با شرق و همسایگان، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، گفت: توسعه روابط کشور‌های اسلامی و تقویت مناسبات بین کشور‌های جهان اسلام در نقاط مختلف دنیا خواست رژیم صهیونیستی نیست.
کد خبر: ۴۸۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 10October 2021

نگاه ایران به شرق و همسایگان رژیم صهیونیستی را نگران کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سیاست توسعه روابط توسط جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما به همسایگان خود این پیام را داده‌ایم که بر اساس منافع مشترک و متقابل و با حفظ اصول و چارچوب دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آماده رقم زدن فصل جدیدی در روابط هستیم.

وی افزود: نگاه ما معطوف به هیچ کشوری نیست و همه کشور‌ها در دیپلماسی جمهوری اسلامی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت به‌طور یکسان تعریف شده‌اند و عملکرد و مواضع این کشور‌ها بر نوع تعامل ما با آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید هوشیاری لازم را داشته باشیم تا شیطنت بیگانگان که حفظ و تقویت روابط ایران با همسایگان را خلاف منافع خود می‌دانند بر روابط ایران و همسایگان اثر منفی نداشته باشد خاطرنشان کرد: همسایگان نیز باید توجه کنند اگرچه جمهوری اسلامی سیاست حسن همجواری و توسعه روابط دو و چندجانبه را در پیش گرفته، اما با دقت نوع رفتار‌های کشور‌های دیگر را نیز رصد می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی یعنی نگاه به شرق و همسایگان و وحدت بین کشور‌های اسلامی دشمنان و رژیم صهیونیستی را نگران کرده و آن‌ها نمی‌خواهند این سیاست به نتیجه برسد از همین رو به دنبال اختلاف افکنی و قطبی‌سازی هستند، اما ایران اسلامی با هیچ کشوری اختلاف ندارد و به دنبال روابط دوستانه است و عربستان نیز از این اصل مستثنی نیست.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار