مشاور امنیت ملی عراق:

هرج و مرج و ناآرامی پس از اعلام نتایج انتخابات در کار نخواهد بود

مشاور امنیت ملی عراق، به مردم این کشور در مورد عدم وقوع هرج و مرج و ناآرامی همزمان با اعلام نتایج شمارش آرا در رأی گیری همگانی اطمینان داد.
کد خبر: ۴۸۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 10October 2021

هرج و مرج و نا آرامی پس از اعلام نتایج انتخابات در کار نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری عراقی نینا، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، به مردم این کشور در مورد عدم وقوع هرج و مرج و ناآرامی همزمان با اعلام نتایج شمارش آرا در رأی گیری همگانی اطمینان داد.

الاعرجی گفت: انتخابات امروز به واسطه اقدامات عملی بسیار با انتخابات پیشین تفاوت دارد، به طوری که وضعیت امنیتی بسیار خوب است و این امر ما را به اعمال اقدامات امنیتی ملایم‌تری که رسیدن به مراکز رأی گیری را برای رأی دهندگان آسان می‌سازد فرا می‌خواند.

وی با اشاره به اعتماد مردم به اقدامات کمیسیون انتخابات و شفافیت در اعلام نتایج رأی گیری افزود: دستیابی ناظران نهاد‌های سیاسی به نتایج رأی گیری ویژه به مردم اطمینان زیادی داد و موجب گسترش اعتماد در میان آن‌ها شد.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: کمیته عالی امنیت انتخابات سلسله اقدامات و طرح‌های امنیتی را تنظیم کرده است که هم اکنون بسیار خوب در حال اجرا است و همانطور که برنامه‌ریزی شده پیش می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: حضور ناظران بین‌المللی و سازمان‌های داخلی باور به شفافیت در فرآیند انتخابات را تقویت می‌کند.

الاعرجی در خصوص سوءاستفاده از بیت‌المال و بودجه دولتی برای اثرگذاری بر افکار رأی دهندگان تأکید کرد که ملت عراق ایمان و اطمینانی دارند که در برابر پول هیچ حزبی تسلیم نمی‌شود، به جز برخی افراد ضعیف‌النفس که در ازای دریافت پول رأی نمی‌دهند که آن هم بر روند کلی رأی گیری هرگز تأثیر نخواهد گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد که حزب یا فرد سیاست‌مداری که بخواهد با بیت‌المال رأی کسب کند به نفع کشورش کار نمی‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار