نماینده مردم در مجلس:

فعالیت موشکی ایران مطابق قوانین بین‌المللی است

رحیمی‌جهان آبادی گفت: طرح اظهارات ضدایرانی از سوی فرانسوی‌ها و پرداختن به فعالیت موشکی ایران نشان می‌دهد آن‌ها درک درستی از تعاملات کنونی جهان ندارند.
کد خبر: ۴۸۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ - 10October 2021

فعالیت موشکی ایران مطابق قوانین بین‌المللی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی‌جهان آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارنظر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر ضرورت برگزاری مذاکرات منطقه‌ای با ایران و پرداختن به فعالیت‌های موشکی کشورمان، اظهار داشت: متاسفانه غربی‌ها سالهاست علیه کشورمان اظهاراتی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با آن‌ها ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد  در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در دنیای امروز هر کشوری می‌تواند در چارچوب قوانین بین المللی به تقویت توانمندی‌های نظامی بپردازد و بر اساس منشور سازمان ملل روابط خارجی داشته باشد لذا طرح اظهارات ضدایرانی از سوی فرانسوی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها درک درستی از تعاملات کنونی جهان ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... است و بر در چارچوب موازین بین‌المللی گام بر می‌دارد، ادامه داد: در واقع فرانسوی‌ها تصور می‌کنند هنوز در دورانی به سر می‌بریم که آن‌ها برای خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا تعیین تکلیف می‌کردند؛ در صورتی که در دنیای امروز کشور‌ها به سمت منافع متقابل حرکت می‌کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با پشت پرده طرح این اظهارات در گفتگو با مقامات عربستان سعودی، افزود: بدون شک فرانسوی‌ها به دنبال بازار اقتصادی سعودی‌ها هستند و می‌خواهند حضور شرکت‌های فرانسوی در خاورمیانه را احیا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط سعودی‌ها با ایالات متحده تیره و تار شده است و این روند در دوران ریاست جمهوری بایدن پررنگ‌تر شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس دست به طرح صحبت‌هایی می‌زنند که خوشایند ریاض باشد تا منافعشان را بدست بیاروند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها