«هیات‌الوارثین» لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) چگونه پا گرفت؟

طهماسبی از رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با بیان خاطره‌ای به نقش شهید «محمد فرد» در راه‌اندازی هیات این لشکر اشاره کرد.
کد خبر: ۴۸۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 12October 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جعفر طهماسبی از رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) به یاد یکی از همسنگران قدیمی خود به نام «محمد فرد» که چندی پیش به همرزمان شهید خود پیوست، نوشته است:

«هیات‌الوارثین» لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) چگونه پا گرفت؟

«محمد فرد از همسنگر‌های خوب ما بود، کسی که با دیدنش قلبا خوشحال می‌شدیم. او یک لحظه آرام و قرار نداشت. بعد از عملیات کربلای ۱ در مقر قلاجه به جمع بچه‌های تخریب لشکر ۱۰ اضافه شد، البته او قبلا هم جبهه بود.

از وقتی به تخریب آمد مدام دنبال کار‌های فرهنگی بود. اولین باری که برای مرخصی به تهران آمدیم، موقع برگشت دیدیم کیفش را از سر بند و نوار‌های پارچه‌ای که رویش نوشته بود «یا فاطمه الزهرا (س)» پر کرده. آن پارچه‌ها را تکه تکه کرد و تقریبا اکثر بچه‌های گردان روی لباس، بالای جیب پیراهن‌ها دوختند.

بعد از عید سال ۶۶ که تهران آمدیم در  آن چند روز که تهران بودیم پیگیر یک آرم و لوگو شد برای بچه‌های تخریب لشکر ۱۰. آرم معروف الوارثین را طراحی و روی پارچه‌های جیبی چاپ کرد و به جبهه آورد. با موافقت فرمانده شهیدمان «زینال حسینی» بچه‌ها آنها روی جیب لباس‌هایشان دوختند.

«هیات‌الوارثین» لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) چگونه پا گرفت؟

سال ۶۶ جنگ وارد مرحله تازه‌ای شده بود و فرماندهان  این نیاز را احساس کردند که بچه‌های تخریب را که در تهران مشغول درس و زندگی بودند سازماندهی کرده و برای عملیات‌ها فرا بخوانند. به همین منظور با پیشنهاد شهید زینال حسینی و پیگیری برادر فرد دفتر پشتیبانی گردان در پادگان ولیعصر تهران با مسوولیت برادر فرد راه‌اندازی و شروع به کار کرد و در همین ایام پیشنهاد هیات الوارثین برای جمع شدن بچه‌های تخریب در تهران داده شد و این پیشنهاد چند روز بعد در موقعیت الوارثین توسط شهید زینال حسینی فرمانده تخریب مطرح شد و قرار شد این جلسه در تهران فعال شود.

تیر سال ۶۶ فرمانده ما به شهادت رسید و مرداد سال ۶۷ بعد از اتمام جنگ هیات الوارثین در منزل برادر فرد با حضور جمع زیادی از همسنگران تخریبچی لشکر ۱۰ برگزار شد که تا به امروز ادامه دارد.»

«هیات‌الوارثین» لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) چگونه پا گرفت؟

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار