سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

برگزاری حضوری ۹۳ هزار کلاس درس بلامانع است

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: ۹۳ هزار کلاس درس در نقاط کم جمعیت و دور از امکانات آموزش مجازی هستند و حضوری شدن آن‌ها بلامانع است.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ - 11October 2021

برگزاری حضوری ۹۳هزار کلاس‌درس بلامانع است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمدحسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با، اما و اگر‌های بازگشایی مدرسه در ایام کرونا، اظهار داشت: به نقل از سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کردم که فعلاً کلاس‌ها حضوری نخواهد بود؛ سال گذشته نیز به وزیر وقت درباره استقبال خانواده‌ها و درخواست برخی مناطق برای برگزاری حضوری کلاس‌ها نکاتی را اعلام کردم و ایشان گفتند که ما اجباری بر کلاس‌های مجازی نداریم.

وی با بیان اینکه چنین اظهار نظری با اجباری شدنِ آموزش حضوری تفاوت دارد، گفت: ۹۳ هزار کلاس زیر ۱۵ نفر در کشور وجود دارد که در بسیاری نقاط، اشکالی برای برپایی حضوری آن‌ها وجود ندارد و امنیتِ بهداشتی دانش آموزان را تهدید نمی‌کند.

 نماینده مجلس که خود به کلاس حضوری اعتقاد دارد و تأکید نمود که فرزندان خود را نیز به‌صورت حضوری عازم کلاس درس می‌کند، مدعی شد که بسیاری خانواده‌ها که موافق مدرسه رفتنِ کودکانشان نیستند، متاثر از فضای مجازی می‌باشند.

حجت‌الاسلام فلاحی ادعا کرد: فضا را ناامن جلوه داده‌اند. مگر ما این فضا را در بحث کنکور شاهد نبودیم، ولی دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد؛ برای مدرسه نیز همین کار –جوسازی- را می‌کنند.

 نماینده مجلس باور دارد که فضای سلامت کشور آن قدر‌ها که درباره کرونا بد می‌گویند، تهدید آمیز نیست و خانواده‌ها باید اطمینان پیدا کنند؛ البته او درباره یک روز بودنِ کنکور و روزانه بودنِ کلاس‌های درس و نیز ناتوانی کودکان در مراقبت‌های شخصی و حفظ بهداشتِ فردی در دوران کرونا سخنی به میان نیاورد.

حجت‌الاسلام فلاحی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها قبل از واکسیناسیون از کلاس‌های حضوری استقبال کرده‌اند. قرار نبود دانش آموزان را در فضای مجازی رها کنیم، ولی آن‌ها از نرفتن به مدرسه آسیب‌های روحی بسیاری دیده‌اند.

وی همچنین مدعی شد که دانش آموزانی که در سامانه شاد آموزش نمی‌بینند، در پیام رسان‌هایی نظیر واتساپ حضور دارند و این فضا آسیب‌های خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام فلاحی خواستار شد در بعد رسانه‌ای کار‌های فرهنگی صورت گیرد تا نظر خانواده‌های مخالف، به سمت مدرسه رفتنِ فرزندانشان تغییر جهت دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ذهن مردم در فضای مجازی درگیر ناملایمات می‌شود و اگر ما هم در همان فضا فعالیت کرده و اقدام به فرهنگ‌سازی برای آموزش حضوری کنیم، خانواده‌ها خواهند دانست تهدیدی وجود ندارد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها