النشره:

نتایج مثبت سفر امیرعبداللهیان به بیروت به‌زودی آشکار می‌شود

یک وب‌سایت لبنانی به نقل از محافل وابسته به مقاومت گزارش کرد، سفر وزیر خارجه ایران به لبنان از نظر اهمیت و زمان انجام آن بر افزایش حضور محور مقاومت در منطقه و بهبود موقعیت آن تأکید می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 11October 2021

نتایج مثبت سفر امیرعبداللهیان به بیروت بزودی آشکار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته سفری به لبنان داشت و با مقامات و شخصیت‌های مختلف این کشور دیدار کرد.

وب‌سایت «النشره» در همین باره به نقل از محافل حزب‌الله و جریان هشت مارس (نزدیک به مقاومت) نوشت، نتایج مثبت سفر امیرعبداللهیان به زودی آشکار خواهد شد.

در این گزارش آمده، سفر مذکور از نظر اهمیت و زمان انجام آن بر افزایش حضور محور مقاومت و بازدارندگی در منطقه و بهبود موقعیت و نقش آن تأکید می‌کند پس از آنکه این محور پیروزی‌های بسیاری ثبت کرده و از جمله مهم‌ترین آن‌ها شکست پروژه ساقط کردن مقاومت در لبنان، ساقط کردن نظام و دولت سوریه تا عراق و یمن و مقابله با تمام برنامه‌های آمریکا بود اگر چه این مقابله هزینه‌های انسانی، مالی و سیاسی بالایی داشت.

محافل وابسته به مقاومت گفته‌اند، امیرعبداللهیان در دیدارهایش در لبنان تأکید کرده که نفوذ آمریکا در منطقه کاهش یافته و این عقب‌نشینی منجر به پیشرفت در محور مذاکره هسته‌ای میان ایران و آمریکا و تهران و ریاض خواهد شد.

محافل مذکور افزودند، اعلام آمادگی ایران برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها در لبنان یک پیام سیاسی مهم است و مفاد آن این است که نفوذ آمریکا در لبنان کم شده، اما این نفوذ از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکایی، غربی و عربی که سفارت‌خانه‌ها را به لانه جاسوسی از لبنان و مقاومت تبدیل کرده‌اند، باقی خواهد ماند.

در ادامه این گزارش آمده، اظهارات اخیر «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله مبنی بر آنکه حزب‌الله به حضور آمریکا در دستگاه‌های لبنان پایان خواهد داد، انعکاس بسیاری داشت. منظور وی طبعا فقط دستگاه‌های امنیتی نیست بلکه همه دستگاه‌های اداری، مدنی، سازمان‌های عمومی و خصوصی و ... است.

النشره به نقل از محافل یاد شده نوشت، عقبگرد پروژه آمریکا در منطقه و لبنان به معنای پایان حضور آمریکا در منطقه نیست بلکه واشنگتن برای اجرای برنامه‌هایش بر برخی متحدان جدید تکیه خواهد کرد، اما آن‌ها نیز «یتیم‌های جدید» خواند شد همانگونه که آمریکا «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان و ارتش این کشور را در مقابل طالبان تنها گذاشت.

امیرعبداللهیان هفته جاری در گفتگو با شبکه لبنانی «المنار» گفت، «رژیم صهیونیستی پیام مقاومت را دریافت کرده است... رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در منطقه گسترش پیدا کند... آنان در زندان بزرگی به نام سرزمین‌های اشغالی زندانی هستند».

این دیپلمات ایرانی درباره حضور آمریکا در منطقه هم تأکید کرد: «آمریکایی‌ها ادامه حضور در منطقه را به نفع خودشان نمی‌دانند، البته برای حضور کوچک در بخش‌هایی از منطقه در قالب نظامی همچنان تلاش می‌کنند، اما این فرم حضور گسترده آمریکایی‌ها در منطقه خاتمه پیدا خواهد کرد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار