عضو هیئت رئیسه مجلس:

داعش با اقدامات تروریستی بدنبال نفوذ در افغانستان است

موسوی گفت: داعش با اقدامات تروریستی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بدنبال نفوذ در افغانستان است.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ - 11October 2021

داعش با اقدامات تروریستی بدنبال  نفوذ در افغانستان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید نظام الدین موسوی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به حادثه اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان، اظهار داشت: گروهک تروریستی، افراطی و تکفیری داعش به واسطه سیاست‌های آمریکا در بخشی از کشور‌های منطقه به ویژه عراق و سوریه فجایع زیادی رقم زد.

وی افزود: با مجاهدت سردارانی نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تلاش رزمندگان مدافع حرم و دیگر مجاهدان جبهه مقاومت این گروهک در سوریه و عراق تا حدود زیادی با شکست مواجه شد و امروز تنها با اقدامات ایذایی نا امنی ایجاد می‌کند، اما حامیان داعش تلاش می‌کنند در سایر کشور‌های منطقه جایگاهی برای داعش ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد:یکی از کشور‌هایی که به مقصد داعش پس از فرار از سوریه و عراق تبدیل شده افغانستان است که به دلیل بی ثباتی و مشکلات داخلی توسط ایادی استکبار انتخاب شده و حامیان آن‌ها تصور می‌کنند می‌توانند داعش را در آن مستقر کنند.

وی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در مسجدشیعیان قندوز گفت: داعش با اقدامات تروریستی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی سعی در نفوذ در افغانستان را دارد و به همین واسطه دلسوزان اسلام به ویژه مقام معظم رهبری در پیامی بر این نکته تاکید کردند که همه کشور‌هایی که داعش در جغرافیای آن‌ها فعالیت دارد شرعاً موظف به مقابله با این غده سرطانی هستند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: حاکمیت فعلی افغانستان موظف با برخورد با داعش و مقابله جدی با قدرت گرفتن این گروهک حسن نیت خود را به دنیا اثبات کند تا دیگر شاهد تکرار اقدامات تروریستی توسط این جریان تکفیری و ضد بشری نباشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار