یادداشت/

«نیروی انتظامی» ضامن امنیت کشور

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در کنار ارتش، سپاه پاسداران و وزارت دفاع قوای مسلح و توانمند کشورمان را تشکیل می‌دهند و ضامن امنیت کشورمان هستند.
کد خبر: ۴۸۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۱ - 13October 2021

...........گروه اجتماعی دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ هفته‌ی نیروی انتظامی مجالی برای بزرگداشت جان‌برکفانی است که برای برقراری نظم و امنیت جامعه جان خود را به مخاطره می‌اندازند.

آنان که برای رضای حق تعالی قیام کردند و از مسیر عدالت عدول نکردند و همواره ذکرشان «کونوا قوامین لله الشهداء بالقسط» است.

ساختار کنونی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سال ۱۳۷۰ با ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است و رسالت اصلی آن ایجاد و حفظ آرامش در جامعه و مبارزه با اشرار و اخلالگران امنیت ملی است.

این نیروی سلحشور در کشورمان جهت انجام وظایف خود که همانا برقراری نظم و آرامش است، شهدای بسیاری را تقدیم این آب و خاک کرده است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قوای مسلح و توانمند کشورمان را تشکیل می‌دهند و ضامن امنیت کشورمان هستند. جان برکفان قوای مسلح بالاخص نیروی انتظامی جهت ایجاد و حفظ نظم و آرامش در سطح جامعه با خطرات و دشواری‌های بسیاری رو به رو هستند.

مبارزه با اشرار و حفظ نظم عمومی در مرز‌های کشورمان از رسالت‌های خطیر نیروی انتظامی است. همه ساله نیروی انتظامی در راستای تحقق آرمان‌هایش برای مبارزه و پیکار با اشرار و اخلالگران امنیت ملی هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کند که بعضا منجر به شهادت دلیرمردانی می‌شود که پا به عرصه‌ی دفاع از حریم امنیت عمومی کشور گذاشته اند و صد البته در این راه از جان خود نیز دریغ نکرده اند.

اختصاص یک روز یا یک هفته برای گرامیداشت و سپاسگزاری از مقام دلاوران نیروی انتظامی کافی نیست، ولی برای نسل‌های جوانتر که کمتر با مسائل امنیت ملی کشور آشنایی دارند می‌تواند نقطه‌ی عطف مهمی قلمداد شود. رسانه‌های عمومی از جمله مطبوعات، صدا و سیما و... در این هفته با پرداختن به زوایای آشکار و نهان زحمات نیروی انتظامی می‌توانند عموم جامعه را با پلیس خدوم آشناتر سازند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار