پنجاهمین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی در بوشهر برگزار می‌شود

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان بوشهر گفت: یادمان طلایه‌داران آفتاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی سه شنبه‌(26 خرداد) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ - 15June 2015

پنجاهمین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فردا سه شنبه (26 خرداد) مراسمی در تجلیل از شهدای ۲۶ خرداد که اولین نیروهای موتلفه اسلامی بودند در بوشهر برگزار خواهد شد.

این شهدا در سال ۴۳ بعد از تبعید امام خمینی(ره) و اهانتی که حسنعلی منصور به امام(ره) کرد، با اقدام مسلحانه حسنعلی منصور را اعدام انقلابی کردند. البته این افراد مورد تایید امام(ره) بودند و شهید بهشتی نیز بر این تایید تصریح کرد، این شهدا فتوای اعدام حسنعلی منصور را از آیتالله میلانی گرفتند، چرا که در آن زمان امام(ره) در تبعید بودند.

مجموعه موتلفه در سه برهه کار خود را نشان دادند، این گروه انقلابی در سال ۴۲ که امام(ره) لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی را محکوم کرد، خود را بهخوبی نشان داد.

مرحله دومی که موتلفه اسلامی خود را بهخوبی نشان دادند، سال ۴۳ بود که امام(ره) بر علیه کاپیتولاسیون سخنرانی کرد و آمریکا از شاه خواست امام(ره) را تبعید کند که چهار نفر مامور شدند تا حسنعلی منصور را ترور کنند که نهایتا محمد بخارایی او را کشت. ۲۶ خرداد سال ۴۴ این چهار نفر اعدام شدند. مجموعه شهدای موتلفه نقش بزرگی در شکلگیری انقلاب اسلامی داشتند.

شهدای موتلفه الگوهای بزرگواری برای جوانان و نسل آینده نظام هستند، مراسم پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای موتلفه با عنوان یادمان "طلایهداران آفتاب" با حضور حجتالاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون و عضو مرکزی موتلفه اسلامی ساعت ۱۸ در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات بوشهر برگزار میشود.

 

نظر شما
پربیننده ها