سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان:

افتتاح برجک‌ها و مقرهای مرزی از برنامه‌های هفته ناجا در مرزبانی کردستان است

«سپهری» گفت: افتتاح برجک‌ها و مقرهای مرزی از برنامه‌های هفته ناجا در مرزبانی کردستان است و افتتاح پاسگاه مرزی سیف سقز هم در راستای تقویت و حفاظت از مرز و مرزنشینان است.
کد خبر: ۴۸۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ - 12October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «محمدعارف سپهری» سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان امروز در مراسم افتتاح پاسگاه مرزی سیف سقز در نقطه صفر مرزی، با تبریک هفته ناجا، اظهار کرد: مرزبانی کردستان در راستای ارتقای حفاظت از مرزهای این استان با اقلیم کردستان عراق برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: این هفته که با عنوان مرزبان هوشمند و امنیت پایدار نامگذاری شده است، این پاسگاه در راستای ایجاد امنیت بیشتر مرز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سپهری گفت: امروز نیروهای جان برکف انتظامی کردستان به ویژه نیروهای مرزبانی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شبانه روز در تلاش هستند تا کشور از هر لحاظ مصون بوده و امنیت آن برقرار باشد.

سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان در ادامه گفت: مرزبانی۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق را در قالب دو هنگ مرزی و ۱۴۰ مقر مرزی هدایت می‌کندکه 35 کیلومتر از این مرز در شهرستان سقز واقع شده است.

سپهری یادآوری کرد: کردستان ایران با اقلیم کردستان عراق به لحاظ توپوگرافی منطقه دارای شرایطی سخت است و با این حال نیروهای مرزبانی در طول شبانه روز امنیت مرزی را ایجاد کرده و در این راه هم شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: افتتاح برجک‌ها و مقرهای مرزی از برنامه‌های هفته ناجا در مرزبانی کردستان است و افتتاح پاسگاه مرزی سیف سقز هم در راستای تقویت و حفاظت از مرز و مرزنشینان است.

سپهری در پایان گفت: این پاسگاه در سه طبقه و با متراژ 104 متر مربع با اعتبار 450 میلیون تومان در مدت 4 ماه ساخته شده است.

امنیت پایدار در این نقطه از کشور اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سقز هم در این مراسم با اشاره به اینکه، امنیت پایدار در کشور اسلامی ایران و در این نقطه صفر مرزی مرهون خون پاک شهیدان است، بر حراست از دستاوردهای شهیدان تاکید کرد.

ناصر خامی در ادامه با تبریک هفته ناجا، پاسگاه مرزی را به عنوان مهم ترین نماد استقرار امنیت درمناطق مرزی برشمرد و از تلاش‌های نیروی انتظامی و هنگ مرزی برای حفاظت از مرزها، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز امنیت ایران اسلامی با دلاورمردی‌های نیروهای مسلح در کشور استقرار دارد و نیروهای مرزبانی هم به جد با اخلاگران مرزی همواره روبرو بوده و نقشه های شوم بدخواهان نظام را خنثی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سقز افزود: هنگ مرزی کردستان علاوه بر دیگر مرزهای استان با خارج از کشور، در 35 کیلومتر مرز مشترک شهرستان سقز با اقلیم کردستان عراق همواره امنیت را برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها