مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فتوحات دفاع مقدس بدون نقش‌آفرینی زنان قابل تحقق نبود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: همانطور که فتوحات دفاع مقدس بدون مساعدت و نقش‌آفرینی زنان قابل تحقق نبود، امروز نیز نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی خانواده‌هاست تا این مأموریت مهم روبه‌روز قوی‌تر از گذشته تداوم یابد.
کد خبر: ۴۸۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ - 12October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه حفظ انسجام کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و خانواده کارکنان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: بحمدالله با هم‌افزایی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان، ساختارها، تشکل‌های مردم نهاد و آحاد جامعه برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا با شکوه خاصی برگزار شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان اداره‌کل حفظ آثار استان در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این حماسه جاوید گفت: مأموریتی که در اداره‌کل حفظ آثار استان دنبال می‌شود تکلیفی است که از ابتدا بر عهده اولیای دین گذاشته شده و آن دفاع از دین خدا، پرورش مجاهد و نکوداشت مجاهدت و تکریم این راه است که از صدر خلقت تاکنون ادامه دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به حسینی بودن ماهیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ما در انقلاب اسلامی به نقطه اوجی چون محرم و حضرت سیدالشهدا (ع) تأسی کردیم و این الگوپذیری برای جامعه الهام‌بخش و نوید‌بخش است  و روحیه استقامت را در مردم نهادینه می‌کند تا دشواری‌های این راه برای آنها شیرین و قابل تحمل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گرامیداشت دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه دارای چنین پشتوانه‌ای است ولذا آن را گرامی می‌داریم چراکه هویت، عزت، سند افتخار و عظمت نظام اسلامی به‌شمار می‌رود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مأموریت گسترده نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همه ذوق، سلیقه، هنر و توانمندی که وجود دارد در بستر زمان جاری است. کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نیز نشر و گسترش منطق ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت را با صد زبان در دستور کار دارند.

وی گفت: نشر ارزش‌ها و حفظ آثار دفاع مقدس کار بسیار بزرگ و سنگینی است و اداره‌کل حفظ آثار استان به‌عنوان محور انسجام‌بخش، هماهنگ کننده و مطالبه‌گر در این حرکت عظیم ایفای نقش می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، اداری، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس در سطح استان همکار ما در اداره‌کل حفظ آثار هستند و وظیفه دارند در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار فعالیت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از همسران کارکنان اداره‌کل در همراهی با آنها در اجرای مأموریت‌ها، ابراز داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس علی‌رغم همه علایق و دلبستگی‌هایی که نسبت به خانواده داشتند اما با پشتیبانی و حمایت خانواده برای عمل به تکلیف، به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و پا در میدان جهاد و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی گذاشتند. امروز نیز این مسیر تداوم دارد و کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با وجود اینکه دلبسته خانواده هستند اما نشر ارزش‌های دفاع مقدس را تکلیف می‌دانند و این وظیفه را دنبال می‌کنند و خانواده کارکنان نیز نسبت به ضرورت به انجام رساندن این رسالت آگاهی دارند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: قطعاً فعالیت‌هایی که در حوزه نشر ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف صورت گرفته از اقدامات عمرانی که در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان انجام شده، گسترده‌تر است. باید با قصد قربت و با این منطق که فضیلت زنده‌نگداشتن یاد و نام شهدا هم‌تراز با جهاد و شهادت است در جهت اجرای هر چه بهتر مأموریت در این حوزه تلاش کنیم.

وی گفت: دفاع مقدس در خراسان رضوی بدون مساعدت و نقش‌آفرینی زنان قابل تحقق نبود امروز نیز نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی خانواده‌هاست تا این مأموریت مهم همانطور که جریان پیدا کرده روبه‌روز قوی‌تر از گذشته تداوم یابد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی در سخنانی به تبیین عوامل مؤثر نشاط در خانواده بر اساس آیات و روایات پرداخت.

اجرای سرود، نمایش تئاتر طنز و تقدیر از خانواده کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار