مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

درس «معارف دفاع مقدس» فرصتی برای انتقال ارزش‌ها شهدا به دانشجویان است

«سلامی» گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات در این خصوص ارائه درس دو واحدی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» است.
کد خبر: ۴۸۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 12October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «رضا لحمیان» رئیس دانشگاه گرمسار اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس قُله پیروزی‌ها و مجاهدت‌های مردم ایران اسلامی است که در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند و با استقامت، پایداری و مقاومت و پیروی محض از ولایت پیروز شدند.

سلامی با بیان اینکه ابرقدرت‌های دنیا پیشرفته‌ترین هواپیما‌ها و تانک‌ها و ادوات جنگی را در اختیار صدام گذاشتند، گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس و در مقابل نظام سلطه یک معجزه بود هنر رزمندگان ما با کمترین امکانات و تجهیزات و با روحیه جهادی و انقلابی کاری شبیه معجزه را به ثمر رساندند.

وی با بیان این که ایمان و توکل به خدا، شجاعت و صبر، رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود ادامه داد: استان سمنان استانی مجاهدپرور در دوران انقلاب و دفاع مقدس بود که با حضور بیش از ۴۰ هزار رزمنده و تقدیم سه هزار شهید در اغلب شاخص‌های ایثارگری نسبت جمعیت در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد. دانشگاه‌ها در دوران دفاع مقدس کانون اعزام نیرو به جبهه‌ها بود و امروز نیر باید کانون نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس باشد.

وی با بیان این که دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، ادامه داد: دانشجویان و استادان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان فعال، خلاق و کارآمد بودند و نقش ارزشمند آنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است.

سلامی با اشاره به اینکه آشنایی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال مجاهدت‌های ایثارگران به نسل جوان است، گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

سلامی با بیان این که تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: با برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردو‌های راهیان نور تاثیر‌گذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بر تقویت بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه گرمسار تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما انتقال تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است و دانشگاه‌ها بهترین مکان برای اشاعه و تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن هستند.

وی همچنین خواستار همکاری ظرفیت علمی دانشگاه در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون ۵۹۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه گرمسار با توجه به دارا بودن اساتید مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان در سال ۱۳۸۵ است که در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد و بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محسوب می‌شود. این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری احداث و تجهیز می‌شود، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار