یادداشت/

فرد انقلابی باید قدرت نقد خود را داشته باشد

جبهه‌ای که مدعی انقلابی‌گری است، باید در کنار دشمن‌شناسی، «خودگویی و خودنقدی» را هم وجهه همت خود قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰ - 16October 2021

از «دشمن‌گویی» تا «خودگویی»گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ جواد صحرایی رستمی؛ با بررسی رویکرد و محتوای بسیاری از گروه‌های مجازی وابسته به «جبهه انقلاب» می‌توان دریافت که وجه غالب و عزم راسخ این گروه‌ها، ارائه تحلیل‌های متنوع و رنگارنگ از جبهه دشمن و زاویه‌داران با انقلاب است.

به عبارت دیگر، اقدام محوری و اساسی گروه‌هایی از این دست، فهرست و احصای اقدامات خصمانه دشمنان، معاندین و مخالفین انقلاب بوده است، اما در کنار این امر مهم و البته ضروری، شایسته است این گروه‌ها، عزم خود را در شناسایی و یافتن خلل و فرج جبهه انقلاب نیز نشان دهند.

هر از گاه، از ضعف‌ها و ناکارمدی‌های خود در نزدیکی به اهداف و چشم انداز‌ها بگویند تا به کمک آن دریابند که در کارزار سخت انقلابی‌گری، در کنار بضاعت معرفتی و بصیرت‌افزا از چه کاستی و ضعف‌هایی برخوردار هستند.

جبهه‌ای که مدعی انقلابی‌گری است، باید در کنار دشمن شناسی، «خودگویی و خودنقدی» را هم وجهه همت خود قرار دهد؛ از دشمن و نقشه‌های شوم آن گفتن، نه تنها اعتراض دوستان انقلابی و اعضای گروه را برنمی‌انگیزاند، بلکه به به و چهچه‌های فراوانی از جانب آنان برخواهد خاست، اما خودنقدی و بیان ضعفها، بی‌شک با اعتراض موافقان و به اصطلاح سمپات‌های جبهه انقلاب همراه خواهد شد و این همان بهاییست که جبهه انقلاب باید برای رشد و تعالی اعضا و پیروان خود پرداخت کند.

تلاش دوستان در پیش کشیدن نقاط ضعف جبهه خودی و سپس تحلیل و ارزیابی آن، موجب بالندگی و تعالی بیش از پیش این جبهه خواهد شد؛ مگر اینکه این پیش فرض را بپذیریم که جبهه انقلاب، از هرگونه نقدی عاریست. پس پیشنهاد روشن بنده این است که گروه‌های مجازی جبهه انقلاب، از این پس، در فرازهایی، خودنقدی را نیز همچون دشمن شناسی و دشمن گویی، محل توجه و اعتنای خود قرار دهند و در این خصوص، ورود جهادی پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار