معرفی کتاب؛

«جریان آفتاب»

کتاب «جریان آفتاب» روایت ده رزمنده نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در دفاع مقدس است که توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد منشر شد.
کد خبر: ۴۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴ - 15October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «جریان آفتاب» روایت 10 رزمنده نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در دفاع مقدس است که توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد منشر شده است.

این کتاب به قلم «حمیدرضا قاسمی ندوشن» با تیراژ یک هزار نسخه در سال 1400 به زیور طبع آراسته شده است که در ادامه بخشی از کتاب را می‌خوانید.

بخشی از کتاب

«دفاع مقدس با تمام سختی‌هایش، مفاهیم معنوی عمیقی دارد که همواره قابل تحسین و بزرگداشت است. این مفاهیم و ارزش‌های الهی چنان اثرگذار و حرکت آفرین بوده‌اند که فضای جامعه را تحت تأثیر قرار داده و برکات بسیاری نیز تاکنون به همراه داشته است.

 
فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ متعالی و والا یکی از این ارزش هاست که در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی قرار دارد و از واقعه عظیم عاشورای حسینی نشأت گرفته و ماندگار شده است. در سرزمین پاک ایران نیز این تفکر و ارزش همیشه از جایگاه و امتیاز ویژه‌ای برخوردار بوده و در هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسیده است، بی شک این میراث گرانبها همانگونه که در طول سال‌های دفاع مقدس صحنه‌های شگرفی را پدید آورده است پس از آن نیز توانسته است کارکرد‌های مثبتی از خود به نمایش بگذارد.
 
در این راستا یکی از ابعادی که مستلزم نگاه و توجه ویژه است شناساندن همه‌جانبه قهرمانان این عرصه است که با باور‌های عمیق و اندیشه‌های بلند خود توانستند غیر ممکن‌ها را ممکن سازند. از این منظر کارکنان متعهد صنعت برق و نیروگاه نیز در طول سال‌های جنگ تحمیلی در کنار آحاد مردم به منظور دفاع از حریم این کشور ادامه بهره برداری از تاسیسات این صنعت زیربنایی و تامین برق مورد نیاز کشور را ممکن ساخته اند و گروهی نیز فرمان امام راحل (ره) را لبیک گفتند و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند.»
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار