ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد یمنی شد

ائتلاف سعودی مدعی شد که توانسته یک فروند پهپاد را در جنوب عربستان ساقط کند.
کد خبر: ۴۸۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 12October 2021

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک پهپاد یمنی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف سعودی امروز (سه شنبه) ادعا کرد که پدافند هوایی این ائتلاف موفق به ره‌گیری و انهدام یک فروند پهپاد در جنوب عربستان شده است.

به نوشته رسانه‌های سعودی، این پهپاد از نوع انتحاری در حال پرواز به سمت پایگاه هوایی «ابها» در نزدیکی شهر «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» بود که ساقط شده است.

فرودگاه اب‌ها اصلی‌ترین مقر فرماندهی نیروی هوایی ارتش سعودی در جنوب عربستان محسوب می‌شود و جنگنده‌های ائتلاف به طور عمده از این فرودگاه برای بمباران یمن به پرواز در می‌آیند. روز گذشته (دوشنبه) رسانه‌های یمنی خبر دادند که جنگنده‌های سعودی ۵۰ مرتبه استان‌های مختلف یمن به ویژه مأرب را بمباران کرده‌اند.

عملیات‌های پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع نظامی ارتش سعودی به صورت هفتگی انجام می‌گیرد و هر بار نیز سعودی‌ها برای جلب حمایت جامعه بین‌الملل مدعی می‌شوند که هدف این حملات غیر نظامیان هستند. روز شنبه گذشته نیز در پی عملیات موفق پهپادی به فرودگاه «جازان» دولت سعودی ضمن اذعان به موفقیت‌آمیز بودن این حمله مدعی شد که ۱۰ غیر نظامی زخمی شده‌اند.

طی یک ماه اخیر حملات توپخانه‌ای و راکتی ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن افزایش داشته که هر روز با کشته و زخمی شدن چندین غیرنظامی همراه شده است.

عربستان سعودی در حالی مدعی مواففت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد.

مقامات دولت نجات ملی یمن بار‌ها تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی‌فایده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها