نماینده مردم در مجلس:

شفافیت آراء باعث قدرتمند شدن مجلس می‌شود

نوش‌آبادی گفت: شفافیت آرای نمایندگان باعث می‌شود مجلس تحرک و پویایی بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 12October 2021

شفافیت آراء باعث قدرتمند شدن مجلس می شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص ضرورت شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: شفافیت نباید تنها در مجلس صورت گیرد بلکه باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها خود رادر برابر مردم مسئول بدانند و در کارها، فعالیت و اقداماتشان شفاف عمل کنند. در نظام جمهوری اسلامی مردم نقش اساسی و محوری دارند و آن‌ها می‌خواهند از دیدگاه و آرای مدیران، مسئولان و نمایندگان مطلع شوند و در انتخاب شان دقت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: شفافیت آرائی که از سال‌های قبل مطرح بوده و مجلس یازدهم هم با نگاه مثبت به این موضوع پرداخته است می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مردم را برطرف کند و بدانند وکلای آن‌ها در خانه ملت چه تصمیماتی و چه مواضعی پیرامون موضوعات مختلف اتخاذ می‌کند.

وی اظهار داشت: شفافیت باعث می‌شود نمایندگان نسبت به وظایفشان دقیق‌تر عمل کنند و مردم نیز بدانند نمایندگانشان چه تصمیماتی می‌گیرند آیا این تصمیمات مطابق مصالح و منافع ملی و مردم است یا نه. در گذشته رای دادن به طرح‌ها و لوایح به صورت قیام و قعودی بود که در بسیار از موارد رای و نظر نماینده مشخص بود از وقتی شیوه رای گیری الکترونیکی بود حتی نمایندگان از آرای هم مطلع نیستند.

شفافیت نباید تنها در دادن رای نماینده خلاصه شود، بلکه باید مردم بدانند حضور و انضباط نمایندگان در مجلس و میزان مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها به چه نحوی است که این امر باعث می‌شود مجلس تحرک و پویایی داشته باشد، مجلس قدرتمندتر شده و در نهایت منجر به کارآمدی دستگاه قانونگذاری می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار