مشاور فرمانده معظم کل قوا:

فناوری‌های جدید صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهد

سردار دهقان گفت: فناوری‌های جدید همه صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهد و موجب متفاوت‌تر شدن تهدیدها و درگیری‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ - 12October 2021

فناوری‌های جدید صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش که با حضور رؤسای ادارات تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش و نیروهای چهارگانه برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و حتی سطح جهانی از منظر دانش و درک شناخت وضعیت در بالاترین سطوح میان همه ارتش‌های منطقه قرار دارند.

وی، نیروهای مسلح ایران را دارای هوشمندی، عزم و اراده توصیف کرد و افزود: باید درک درستی از وضعیت، ظرفیت، امکانات و قابلیت‌ها را در درون سازمان و سیستم خودمان ایجاد کنیم و مورد استفاده قرار دهیم که در یک وضعیت برتر و تعیین‌کننده نسبت به دشمنان قرار داشته باشیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، تمامی دستاوردهای نیروهای مسلح را به برکت حضور فرماندهی معظم کل قوا در صدر دانست و تصریح کرد: پویایی امروز نیروهای مسلح به برکت مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا است، این دینامیسم که در مجموعه خودکفایی و حتی در حوزه‌های عملیاتی، سازمانی و آموزشی نیروهای مسلح وجود دارد، کمتر در سازمان‌های دیگر مشاهده می‌کنیم.

سرتیپ دهقان، تحریم‌های دشمنان را نعمت و برکت خواند و گفت: با شعار «ما می‌توانیم» باورمندانه باید به موضوعات نگاه کنیم و توان نیروی انسانی نیز محدودیتی ندارد.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: توجه کنیم که فناوری‌های جدید همه صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهد و موجب متفاوت‌تر شدن تهدیدها و درگیری‌ها می‌شود.

سردار دهقان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دشمنان پای کار زیادی دارد، قرار است در عرصه یک درگیری احتمالی پیروزی از آن ما باشد؛ تا امروز ما با انتخاب راهبرد نامتقارن و جنگ نامتقارن و حتی در جنگ کلاسیک به لطف خدا توانسته‌ایم در سطحی بالا خود را حفظ کرده و به نقطه بازدارندگی برسیم، حفظ این بازدارندگی فعال از دل سیستم‌های خودکفایی و تحقیقاتی بیرون می‌آید.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: امروز نیروهای مسلح و ارتش وضعیت خوبی دارند، آنچه که به ما برتری می‌دهد و در صحنه نبرد ما را جلو می‌برد، تشخیص و تمرکز روی اولویت‌ها است، مهم این است که چقدر می‌توانیم صحنه نبردهای آینده را با ظرفیت‌های تحقیقاتی گره بزنیم.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت صنعتی، تولیدی و دانشی کشور مهم و در یک وضعیت کاملا سطح بالا قرار دارد؛ اگر چه در حال حاضر وضعیت‌های علم و فناوری دفاعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، ولی باید عملیاتی شود.

سردار دهقان با اشاره به اینکه فرزندان ملت در نیروهای مسلح عاشقانه و با روحیه جهادی کارهای بزرگی انجام داده‌اند، افزود: دستاوردهای جدید که امروز در سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش ارائه شد، محصول دانش تحقیقاتی و در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها