سرلشکر باقری:

تعاملات نظامی- دفاعی ایران و پاکستان گسترش بیشتری می‌یابد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ارتباطات عمیق و گسترده با پاکستان و رشد قابل توجه این مناسبات طی سال‌های اخیر، گفت: تعاملات نظامی و دفاعی میان دو کشور با پیشرفت‌های بیشتری همراه خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ - 12October 2021

تعاملات نظامی- دفاعی ایران و پاکستان گسترش بیشتری می یابدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» در اسلام‌آباد در گفت‌وگویی اظهار داشت: این دومین سفر رسمی به کشور پاکستان است در عین حال این رفت و آمدها به دلیل همه گیری کرونا،‌ یکسال با تاخیر انجام شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ارتباطات عمیق و گسترده‌ای دارند بویژه این‌که در سال‌های اخیر شاهد همکاری‌های فراوانی در مرزهای مشترک بودیم و اکنون به جهت امنیت مرز به وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته رسیده ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این سفر درباره توسعه ارتباطات برای امنیت بیشتر در مرزهای طولانی و مشترک ایران و پاکستان از نزدیک بحث بیشتری خواهیم کرد.

افغانستان و همفکری ایران و پاکستان برای جهان اسلام

سردار باقری گفت: از جمله موضوعات مهم این مقطع زمانی، مسئله افغانستان و وضعیت این کشور است. ایران و پاکستان در افغانستان نگرانی‌های فراوانی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت پیش آمده برای امنیت افغانستان و تبعات این حوادث بر هر دو کشور همسایه، بایستی ما با یکدیگر رایزنی کرده و تصمیماتی اتخاذ کنیم که افغانستان به سمت آرامش و برقراری یک حکومت فراگیر حرکت کند.

سردار باقری ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌های ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه مشترک افغانستان باعث شود تا مشکلاتی که اکنون پیش بینی می‌شود رخ ندهد و وضعیت بهتری در افغانستان شکل بگیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: موضوعات مختلف جهان اسلام که ایران و پاکستان دو کشور بزرگ اسلامی و هر دو نیز عنوان حکومت جمهوری اسلامی را دارند، بررسی خواهد شد و ما نیاز به همفکری و رایزنی داریم و در این خصوص بحث‌هایی با مقام‌های بلندپایه ارتش پاکستان خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: طی این سفر در روابط نظامی و دفاعی دو کشور ایران پاکستان که طی سال‌های اخیر توسعه فراوانی پیدا کرده است، پیشرفت بیشتری رقم بخورد.

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه نظامی شامگاه سه‌شنبه به منظور توسعه همکاری مشترک با پاکستان وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد و مورد استقبال مقامات ارشد ارتش پاکستان و سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

پس از دو سفر رسمی فرمانده ارتش پاکستان به تهران و همچنین اولین سفر رسمی سردار باقری به اسلام‌آباد در تیرماه ۱۳۹۷، سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها