اعطای نشان فداکاری به شهید «آگاه»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «حمید آگاه» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ - 12October 2021

شهید آگاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «حمید آگاه» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید حمید آگاه در سال ۱۳۳۷ در شهرستان دره‌گز از توابع استان خراسان شمالی دیده به جهان گشود. وی به دلیل علاقه وافر به تکاوران نیروی دریایی، در سال ۱۳۵۴ به صف تکاوران دریادل نیروی دریایی پیوست. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌های تکاوری دریایی، برای دوره‌های تخصصی ویژه دریایی انتخاب و این دوره‌ها را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی ازجمله تکاوران عملیات دفاع ۳۴ روزه در خرمشهر بوده و با رشادت و دلیری در برابر نیرو‌های متجاوز بعثی ایستادگی کرد. حماسه ایستادگی تکاوران دریایی در خرمشهر را شهیدانی چون «حمید آگاه، محمدعلی صفا» و سایر هم‌رزمانشان نغمه‌سرایی کردند. حماسه‌ای که برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

در طرح‌ریزی عملیات مروارید با توجه به اهمیت عملیات و موقعیت سکو‌های نفتی دشمن بعثی، بکار گیری تکاوران زبده و باتجربه بسیار احساس بود و با توجه به راهبرد‌های موجود و سابقه درخشان و توانایی‌های شهید آگاه، وی برای این عملیات خطیر برگزیده شد و با موفقیت مسئولیت‌های محوله را با موفقیت به انجام رساند.

سرانجام وی در تاریخ ۷ خردادماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی «خرمشهر – آبادان» طی درگیری با نیروی‌های بعثی به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها