تولیت آستان قدس رضوی:

برقراری امنیت پایدار ثمره مجاهدت مرزبانان جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‎ای ناامن و در میان آتش، امن‌ترین کشور است و این نعمت به برکت مرزبانان غیوری است که برای صیانت از این کشور تا پای جان ایستاده‌اند و شجاعانه از مرزها دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ - 12October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در جمع کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن‌الائمه (ع) با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن به اهمیت مأموریت مرزبانان اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت جامعه به قدری از منظر اسلام و اولیای دین مهم است که امیرالمؤمنین علی (ع) یکی از دلایل پذیرش خلافت را ایجاد امنیت در میان مردم معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان در صحیفه سجادیه، عنوان کرد: کار مرزبانان در تأمین امنیت جامعه از آنچنان اهمیتی برخوردار بوده که امام سجاد (ع) در میان آن همه دعای بلند معرفتی در صحیفه سجادیه از مرزبانان غفلت نکرده‌اند و حتی برای مرزبانان حکومت بنی‌امیه که حکومتی غاصب و ظالم است نیز دعا می‌کنند که نشان دهنده اهمیت موضوع امنیت در نگاه اولیا و پیشوایان دین است.

تولیت آستان قدس رضوی مرزها را از نقاط بسیار مهم و استراتژیک برای امنیت کشور دانست و خاطرنشان کرد: امنیت، بنیادی‌ترین نیاز برای جوامع و مهمترین عامل برای رشد، توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است، بطوریکه تمام نعمت‌ها و شکوفایی استعدادها در پرتوی عنصر امنیت بوده و نقش مرزبانان در ایجاد و حفظ امنیت کشور بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

وی از تلاش‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های نیروهای نظامی و انتظامی برای تأمين نظم، آرامش و امنيت زائران حرم مطهر رضوی تقدیر و تمام مجاهدان عرصه نظم و امنیت کشور را در ثواب زیارت زائران بارگاه قدس امام رضا (ع) شریک دانست.

مروی گفت: امروز شاید مردم در عرصه‌‎هایی دغدغه‌مند باشند اما هیچکس در مقوله امنیت دغدغه‌ ندارد. در بسیاری از کشورهای منطقه مردم نمی‌دانند از خانه بیرون می‌روند آیا زنده باز خواهند گشت یا نه، اما در ایران هیچ کس دغدغه امنیت ندارد که نعمتی بسیار بزرگ است.

وی در ادامه به حادثه تروریستی بمب‌گذاری در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران شد اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا و صهیونیسم که به نام اسلام و مسلمانان در مسجد بمب‌گذاری می‌کنند و نمازگزاران را به شهادت می‌رسانند از عمق توطئه شیطانی استکبار حکایت دارد، بطوریکه دیگر نیاز نیست سربازان آمریکایی و اسرائیلی علیه مسلمانان اقدامی انجام دهند، از میان خود مسلمانان عده‌ای انسان‌های جاهل و گمراه را برای وحشی‌گری به کار بسته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام لحظات حضور مرزبانان در مرزها برای آنان ثواب و حسنه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‎ای ناامن و در میان آتش، امن‌ترین کشور است و این نعمت به برکت مرزبانان غیوری است که برای صیانت از این کشور تا پای جان ایستاده‌اند و شجاعانه از مرزها دفاع می‌کنند.

مروی تصریح کرد: مرزبانان کشور ما از مرزهایی محافظت می‌کنند که در برخی مناطق، آن سوی مرز اصلا حکومتی وجود ندارد و تروریست‌ها، داعش و غیره کمین کرده‌اند. مرزبانان غیور ما در میانه آتش ایستاده‌اند تا مانع ورود ناامنی به کشور شوند.

وی به تقدیر فرمانده معظم کل قوا از نقش ارزشمند نیروی انتظامی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: این افتخار بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت هفته ناجا از تحولات و کارهای مثبت این نیرو طی سال‌های اخیر تقدیر می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه جدایی بحرین از ایران اشاره کرد و گفت: در دوران رژیم پهلوی که مدام شعار ملی‌گرایی و وطن‌پرستی سر داده می‌شد، مجمع الجزایر بحرین بدون حتی شلیک یک گلوله و تنها با دستور انگلیس و آمریکا از کشور جدا شد، زیرا فردی بی‌اراده، نالایق و بزدل زمامدار کشور بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تمام دنیای استکبار علیه ایران متحد و از صدام دفاع می‌کرد؛ در شرایطی که حتی سیم خاردار به ایران نمی‌دادند، کشورهای غربی با تحویل هواپیما، موشک، انواع تسلیحات، مشاوره نظامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس با حمایت‌های مالی فراوان، هرآنچه در توان داشتند را برای پشتیبانی از صدام به میدان آورده بودند اما یک وجب از خاک این کشور را نتوانستند جدا کنند که طی ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

مروی اضافه کرد: امروز یک فقیه و مجتهد جامع الشرایط و انسانی صالح، شجاع، سیاستمدار، وطن‌پرست و خدا ترس فرماندهی کل قوا را برعهده دارد و این یک افتخار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها