برگزاری کنگره شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه

مراسم کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی فردا در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ - 13October 2021

برگزاری کنگره شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله «عطا‌الله اشرفی اصفهانی» فردا (پنج شنبه) در مجتمع فرهنگی بعثت واقع در بزرگراه شهید کاویانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل بهداشتی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس،علما و روحانیون، فرماندهان نیروهای مسلح و اعضای شورای اداری استان برگزار می‌شود.

عطاءالله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ش (۱۳۲۳ق) در خانواده‌ای روحانی در خمینی‌شهر اصفهان به دنیا آمد. پدرش میرزا اسدالله، ‌فرزند میرزا محمد جعفر از منبریان و امامان جماعت و جد بزرگش از علمای جبل عامل بوده است.

اشرفی اصفهانی با شروع جنگ، به بسیج همه جانبه مردم برای حضور در جبهه پرداخت. وی در خطبه‌های نماز جمعه و پیام‌ها و مصاحبه‌های خود به حضور مردم در جبهه‌ تأکید می‌کرد. با حضور در جبهه‌ها ضمن دیدار با رزمندگان برای آنان سخنرانی می‌کرد.پس از آزادی قصر شیرین به آن شهر سفر کرد و دو رکعت نماز شکر در مسجد آن شهر به رسم سپاس گذاری به جای آورد. در دوم فروردین ۱۳۶۱ش در قرارگاه عملیات فتح المبین حضور یافت و با پیشنهاد ایشان این عملیات به نام حضرت زهرا نام‌گذاری شد. پس از آزادی خرمشهر نیز در دومین سفر خود عازم اهواز شد و مردم این شهر نماز شکر را به همراه او به جای آوردند.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی در مدت نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه دوبار مورد سوء قصد قرار گرفت و در ظهر جمعه ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در نماز جمعه مسجد جامع کرمانشاه و توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. پیکر او پس از تشییع در کرمانشاه و خمینی شهر در گلزار شهدای تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

وی بنا به وصیت خودش در تخت فولاد اصفهان و در کنار آیت‌الله سید ابوالحسن شمس‌آبادی به‌خاک سپرده شد. بخشی از بدن وی که بعدها پیدا شد، در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.در تهران بزرگراهی به نام وی نام‌گذاری شده است. او یکی از امامان جمعه‌ای است که در ایران به شهدای محراب مشهورند.

حضرت امام خمینی (ره) در پیام تسلیتی خود را از ارادتمندان شهید اشرفی دانست و از صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی از هواهای نفسانی و تارک هوی بودن او یاد کرده و مجاهدت‌های او را ستوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار