پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس؛

شهید «عاصی‌زاده» رزمنده‌ای مطیع و فرمانده‌ای متعهد بود

شهید «ذبیح‌الله عاصی‌زاده» رزمنده‌ای مطیع بود و در عین حال نسبت به نیروهای تحت امرش متعهد بود.
کد خبر: ۴۸۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ - 13October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، با گشودن کتاب سرخ شهادت در صفحه‌ای از صفحات آن، به شهیدی پر افتخار برمی‌خوریم. او سردار شهید «ذبیح‎الله عاصی زاده» است. امروز سالروز شهادت این شهید بزرگوار است و به همین بهانه بخشی از زندگی این شهید را از زبان «کاظم مشهدی‌بافان» پیشکسوت و روایتگر دفاع مقدس در ادامه می‌خوانید:
 
عاصی زاده متولد ۱۳۴۰ بود و در ۲۲ سالگی به عنوان فرمانده تیپ الغدیر و مسئول اطلاعات عملیات لشکر ۸۸ نجف اشرف به شهادت رسید.
 
وی در حدود سه ماه بعد از شروع جنگ تحمیلی، به آبادان اعزام شد. در اسفند سال ۶۰ جانشین گردان امام علی (ع) در سوسنگرد شد. در عملیات «الی بیت المقدس» که خرمشهر فتح شد، به عنوان فرمانده گردان امام علی (ع) مشغول بود. در عملیات «رمضان» هم فرمانده گردان امام حسین (ع) بود.
 
شهید عاصی زاده در عملیات «محرم» نیز به عنوان فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۸۸ نجف اشرف مشغول شد. در عملیات «والفجر مقدماتی» و «والفجر یک» به عنوان مسئول اطلاعات لشکر نجف اشرف بود. در عملیات «والفجر ۲» هم مسئول اطلاعات لشکر بود.
 
این سردار سپاه اسلام در مهر ۱۳۶۲ قبل از عملیات «والفجر ۴» که برای بررسی و توجیه طرح عملیات به منطقۀ غرب بانه سفر کرده بود، براثر اصابت ترکش توپ، به شهادت رسید، رادیوی عراق خبر را قطع کرد و خبر شهادت ایشان را با خوشحالی بیان کرد.
 
قبل از عملیات «والفجر چهار»، تیپ الغدیر در قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» در سال ۱۳۶۲ به عنوان تیپ الغدیر تشکیل شد و حکم فرمانده تیپ توسط «محسن رضایی» به سردار شهید «عاصی زاده» اعطا شد. بعد از جلسه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا، شهید «احمد کاظمی» که فرمانده لشکر نجف اشرف بود به شهید «عاصی زاده» گفت، اجازه بدهید به عنوان فرمانده اطلاعات عملیات باشید و عملیات که تمام شد تیپ خود را راه‌اندازی کنید و سردار نیز قبول کرد.
 
حدود ۱۷ روز بعد از اینکه حکم فرماندهی را به او دادند، در محور «بانه» پنجشنبه شب وضو می‌گیرد، بعد از اینکه نماز مغرب را می‌خواند، وقتی دعای کمیل را شروع می‌کنند، متوجه می‌شود که دیشب عراق حمله سختی کرده و بچه‌ها مهمات ندارند، می‌گوید شما دعا را بخوانید من می‌روم. وی با مهمات به خط می‌رسد، در حین خالی کردن مهمات یک گلوله توپ نزدیک او به زمین می‌خورد و عاصی زاده از ناحیه سر مجروح می‌شود و به شهادت می‌رسد.
 
عاصی زاده در هفتم عاشورا به شهادت رسید و در روز تاسوعا در یزد تشییع شد. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار