معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس در سایه همدلی

«نبی‌پور» گفت: همانگونه که وحدت و همدلی باعث سربلندی ایران اسلامی در دفاع مقدس شد در سایه همین همدلی و هم‌افزایی گرامیداشت این حماسه عظیم نیز رونق گرفت و موفقیت‌های چشمگیری کسب شد لذا باید این همدلی تقویت شود.
کد خبر: ۴۸۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 13October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدعلی نبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس استان که امروز در مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در جهت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های گسترده‌ای به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با هم‌افزایی دستگاه‌ها، ساختارها و آحاد جامعه از سطح روستا تا مرکز استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده که مجموعه این اقدامات ستودنی است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس درس‌های زیادی به همراه داشت که شکل‌گیری ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در استان و برنامه‌ریزی‌هایی که در این ستاد صورت می‌گیرد انتقال ارزش‌های این حماسه به نسل‌های بعد را دنبال می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس وحدت، همدلی و ایثار عامل موفقیت جمهوری اسلامی بود. در سایه این همدلی و هم‌افزایی گرامیداشت این حماسه عظیم نیز رونق گرفت و موفقیت‌های چشمگیری کسب شد لذا باید این همدلی تقویت شود.

این مسئول گفت: اگر جمهوری اسلامی در دوران جنگ در برابر تمام دنیای استکبار ایستاد و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی توانست دفاع‌مقدس را به پیش ببرند و با سربلندی از این آزمون بیرون بیایند علاوه بر ایثارگری‌های آحاد جامعه، الهام گرفتن این حماسه از قیام عاشورا رمز پیروزی ملت ایران بود.

نبی‌پور در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر قیام عاشورا بر دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: نقطه اوج قیام اباعبدالله (ع) تبیین این قیام توسط حضرت زینب (س) بود. کاری که عقیله بنی‌هاشم در این خصوص انجام دادند باعث جاودانگی نهضت حسینی در بستر زمان در تمام دنیا شد. این اثرگذاری باعث الگو گرفتن سایر ملت‌ها از حماسه سیدالشهدا (ع) شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان داشت: اگر امروز دهه هشتادی‌ها راوی دفاع مقدس هستند بسیار ارزشمند است. باید تحولات و گزاره‌هایی که باعث پیروزی دفاع مقدس شد برای توسعه کشور استخراج شوند و در اختیار نسل جوان که آینده‌ساز ایران اسلامی هستند قرار گیرد، در صورت تحقق این مهم آینده‌ای روشن‌تر از امروز برای میهن اسلامی‌مان رقم خواهد خورد.

وی در ادامه ثبت اقدامات دستگاه‌ها را در مناسبت‌های دفاع مقدس در سامانه‌ای که به این منظور راه‌اندازی شده ضروری دانست و تأکيد کرد: قطعأ مستندسازی و ثبت و ضبط فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌ها و تشکل‌های استانی در راستای پاسداشت دفاع مقدس ارزشمند خواهد بود که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نبی‌پور یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال جاری باید براساس جدول مناسبت‌های دفاع مقدس و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به گرامیداشت این مناسب‌ها اقدام کنند. امیدوارم با تلاش‌هایی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد گوشه‌ای از مجاهدت‌ها و مقاومت ملت قهرمان ایران اسلامی را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

در این نشست نمایندگان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و همچنین نمایندگان ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان‌های بینالود، نیشابور، گناباد، جوین و بردسکن گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و نوآوری‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها