نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پدر و مادر مجسمه اندیشه اسلامی برای آموزش‌های زندگی به فرزندانشان هستند

حجت‌الاسلام «آل هاشم» گفت: پدر و مادر مجسمه افکار و اندیشه اسلامی برای آموزش‌های زندگی به فرزندانشان هستند و همان طوری که به سواد علمی و فنی کودکان حساسیت داریم، باید به سواد زندگی آن‌ها نیز توجه ویژه داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ - 14October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی‌ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک با تاکید بر اینکه بهترین راه برای آموزش معارف زندگی، آموزش عملی آن است، اظهار داشت: اولیاء و مربیان مدارس و والدین کودکان وظیفه بسیار سنگین و مهمی در آموزش معارف زندگی دارند و این امر مهم با عمل به این معارف در محیط منزل محقق می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: پدر و مادر مجسمه افکار و اندیشه اسلامی برای آموزش‌های زندگی به فرزندانشان هستند. همان طوری که به سواد علمی و فنی کودکان حساسیت داریم، باید به سواد زندگی آن‌ها نیز توجه ویژه داشته باشیم و تاکنون به این موضوع مهم کم توجهی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید از فرصت‌های ارزشمند غافل شد، گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زحمت‌های زیادی را متحمل می‌شوند، اما امن‌ترین محل برای تربیت صحیح فرزندانمان آغوش گرم و پر از احساس و محبت پدر و مادر است.

امام جمعه تبریز فقر عاطفی در کودکان را زمینه خطرناک برای ظهور آسیب‌های جدی در شخصیت بزرگسالی آن‌ها عنوان کرد و گفت: کودکان بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند و امروزه نیازهای جدید در قالب مهارت‌های زندگی برای تربیت درست آن‌ها نیاز است که باید اولیاء و مربیان مدارس، خانواده و دستگاه‌های متولی فرهنگ و تربیت به آن توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم از انسان‌های موفق امروز به عنوان کودکان آگاه دیروز یاد کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان آگاه و متخصص این مجموعه‌های آموزشی و تربیتی باید با محوریت کتاب باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار