امام‌جمعه مشهد:

جمهوری اسلامی، وارث مظلومیت مقتدرانه اهل‌بیت (ع) است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: استکبار جهانی از جریان تشیع زخم خورده ولذا شیعیان را هدف قرار می‌دهد تا در نهایت، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند زیرا نظام اسلامی ما نماینده جریان تشیع و وارث مظلومیت مقتدرانه اهل‌بیت (ع) است.
کد خبر: ۴۸۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ - 15October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، به واکاوی جنبه‌های سیاسی پشت پرده در حادثه تروریستی مسجد خان‎آباد قندوز افغانستان پرداخت و اظهار داشت: جریان‌های تکفیری، نماینده آمریکا در جنگ نیابتی امروز منطقه ما هستند تا همان‌طور که جریان استکبار و نظام سلطه اراده کرده است، کشورهای همسایه ما در آتش ناامنی و جنگ‌های قومی و مذهبی بسوزند.

وی افزود: حضور قومیت‌های مختلف در افغانستان باعث شده تا آمریکایی‌ها به طمع بیفتند و اسلحه‌های خود را برای کشتن هزاره به دست پشتو و قتل شیعه به دست سنی، روانه بازار سیاه تأمین تسلیحات گروهک‌های تروریستی در این کشور کنند درحالی که آن‌ها از واقعیت‌های منطقه ما آگاهی ندارند و هنوز یاد نگرفته‌اند که جمهوری اسلامی در قبال تحولات کشورهای پیرامونی خود بی‌تفاوت نخواهد ماند.

شیعیان، قربانی اصلی جنایات آمریکا هستند

امام‌جمعه مشهد شیعیان را قربانی اصلی جنایات آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی تابحال از جریان تشیع در این منطقه بسیار زخم خورده و بسیاری از منافع خود را با انقلاب‌ها و نهضت‌های آزادی‌خواهانه‌ای که جریان تشیع در جنوب غرب آسیا به راه انداخته، از دست داده است ولذا شیعیان را هدف اصلی توطئه‌های خصمانه خود قرار می‌دهد تا در نهایت، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند زیرا نظام اسلامی ما نماینده جریان تشیع و وارث همان مظلومیت آمیخته با اقتداری است که اهل‌بیت (ع) داشتند.

وی ادامه داد: دولت حاکم در افغانستان در شرایطی که مردم این کشور قربانی توطئه‌های تروریستی هستند، باید از موضع انفعال کنونی خارج شود و این اقدامات را محکوم کند. دولت طالبان اگر خواهان به رسمیت شناخته شدن و کسب اعتبار بین‌المللی است، باید توان مدیریتی خود را در تأمین امنیت کشور ثابت کند زیرا حفاظت از امنیت، مهم‌ترین رکن کشورداری است و اکنون که در جلوگیری از بروز فاجعه قندوز ناتوان بوده، حداقل در انتقام گرفتن از مسببان آن تعجیل داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رئیس‌جمهور انقلابی ما به صراحت اعلام کردند که ما آماده هستیم تا به موازات درمان مجروحان حادثه قندوز که هم اکنون در کشور ما درحال پیگیری است، به دولت افغانستان در حوزه‌های امنیتی و دفاعی هم کمک کنیم تا از تروریست‌های بانی حادثه قندوز انتقام سخت و درهم کوبنده گرفته شود زیرا انفعال دولت افغانستان از نظر ما محکوم و مردود است و اساساً ما نمی‌توانیم در این منطقه زندگی کنیم اما در قبال شیعه کشی و شهادت مظلومانه زنان و کودکان مسلمان بی‌تفاوت باشیم.

وی ابراز داشت: نه فقط حکومت افغانستان بلکه همه دولت‌های منطقه و جهان می‌توانند در مقوله تأمین امنیت از جمهوری اسلامی الگوبرداری کنند زیرا در طول 42 سال عمر بابرکت نظام ما، حتی در شرایط جنگی و فتنه‌های سیاسی هم مدافعان امنیت وطن اجازه نداده‌اند که امنیت دچار خدشه شود که این امر به برکت جانفشانی نهادهای انتظامی و جهادگران گمنام دستگاه‌های امنیت‎ساز در این کشور است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در استمرار راه پرنور این شهدا و حفظ دستاوردهای آنان یاری نماید.

سازماندهی تشیع، مهم‌ترین دستاورد امامت امام عسکری (ع) بود

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های عبادی نماز جمعه مشهد ضمن تبیین فرازهایی از سیره امام عسکری (ع) تصریح کرد: وجود ائمه معصومین بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) به‌هم‌پیوسته و در حکم سیره مستمری از یک انسان 250 ساله است لذا همان‌طور که هر انسان در برهه‌های خاص از زندگی خود، با شرایط متفاوت و فراز و نشیب‌های متفاوتی روبرو می‌شود، ائمه اطهار (ع) هم در دوره‌های مختلف به گونه‌ای عمل کرده‌اند که مکمل و امتداددهنده سیره امام معصوم پیش از خود بوده است.

وی تأکید کرد: از سوی مقابل، دشمنان اهل‌بیت (ع) هم به عنوان محور باطل و در قالب یک جریان به‌هم‌پیوسته در برابر جریان حق ایستادگی کرده‌اند و خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس با سرکوب، فتنه و ایجاد خفقان در تلاش مشترک و مستمری برای محدود کردن اهل‌بیت (ع) و قطع ارتباط امت با ولایت بودند.

علم‌الهدی، امام حسن عسکری (ع) را رهبر تشکیلاتی جریان تشیع خواند و متذکر شد: در روزهای پرخفقان حکومت مستعین و معتمد عباسی، امام عسکری (ع)با تشکیلات‎سازی، سازمان جریان تشیع را به گونه‌ای هدایت کردند که آماده پذیرش اقتضائات دوران غیبت امام زمان (عج) باشد و ضرورت ارتباط‌گیری غیرمستقیم و با وساطت ابواب چهارگانه را درک نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار