امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

امنیت واقعی در سایه حکومت دین به دست می‌آید

ماموستا «مرادی» گفت: هدف از پیروزی و حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیت کامل خواهد بود و امنیت واقعی در سایه حکومت دین است.
کد خبر: ۴۸۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ - 15October 2021

امنیت واقعی در سایه حکومت دین استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی این شهرستان به موضوع نعمت امنیت و تامین امنیت عمومی از منظر قرآن پرداخت و اظهار داشت: امنیت از عناصر محوری اهداف حکومت اسلامی است و امنیت همه جانبه ای که زمینه رشد وتعالی انسان را فراهم می سازد.

وی افزود: از این رو با تشکیل حکومت به دست پیامبر گرامی اسلام در مدینه منوره، غارت دوران جاهلی به امنیت و امتیاز خواهی آن به تمدن ایثار تبدیل شد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه هدف از پیروزی و حکومت اهل ایمان را استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیت کامل دانست و گفت: امنیت واقعی در سایه حکومت دین است. امنیت یکی از تاکیدات مهم دین مبین اسلام است که  زمینه ساز توسعه جامعه است. امنیت در جامعه اسلامی شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می سازد و «حکومت دینی برای همه ادیان و همه مذاهب امنیت ساز است » لذا قرآن شریف تامین امنیت عمومی و ملی را در گرو حکومت اسلامی می داند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه های خود گفت: قرآن کریم حکومت اسلامی را مسؤول تامین امنیت عمومی  می داند کما اینکه در سورع نحل آیه ۱۱۲اشاره فرموده است: پس سرزمین و حکومتی که از امنیت برخوردار باشد ، از بزرگترین نعمت معنوی برخوردار است و ناسپاسی در برابر آن گناهی نابخشودنی است. همچنین امنیت و آرامش در رأس همه نعمت ها و زمینه ساز توسعه در رزق و اقتصاد جامعه می باشد.

ماموستا مرادی از زحمات و تلاش های نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی و سرداران و فرماندهان و اعضای آن نهاد زحمت که با اقتدار تضمین کننده امنیت و آسایش مردم هستند، قدردانی کرد.

وی همچنین به برگزاری کنگره  چهارمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ایشان نمونه یک انسان کامل و عالم و عامل بود که با زهد و تقوی الگویی حسنه برای علما و ائمه جمعه و مردم مومن این شهر بودند که با دست ناجوانمردانه دشمنان اسلام و این خاک و ملت در محراب رسول الله به درجه رفیع شهادت رسیدند.

ماموستا مرادی در پایان حمله انتخاری و ظالمانه افرادی که در قندوز افغانستان مسلمین نمازگزار را قتل عام کردند را محکوم و خواهان برخورد جدی با عاملان این جنایت هستیم و بدانیم عاملان این جنایت با خدا سر جنگ دارند که حرمت مسجد و نماز و مؤمنان را شکستند و این عمل غیر انسانی را مرتکب شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار