امام جمعه ساری:

باید مکر دشمن را با بصیرت و تقوا پاسخ بدهیم

«محمدی لائینی» گفت: مکر دشمن خطرناک است و باید با بصیرت و تقوا پاسخ بدهیم.
کد خبر: ۴۸۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ - 15October 2021

باید مکر دشمن را با بصیرت و تقوا پاسخ بدهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: جای تقوا در دل است و اگر دل با تقوا باشد کار درست انجام می‌شود و مسئولیت شناسی را به همراه دارد.

وی با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت آغاز امامت حضرت منجی عالم بشریت گفت: جشن آغاز امامت حضرت مهدی موعود (ع) از فردا در بین مسلمانان برگزار می‌شود.

«محمدی لائینی» با بیان اینکه افتخار می‌کنیم کشور ما کشور امام زمان (عج) است و پیرو این امام هستیم، گفت: وظیفه کسانی که در مملکت حضرت ولیعصر (عج) زندگی می‌کنند، سنگین است و تمام شهروندان باید بدانند در چنین کشور و مملکتی زندگی می‌کنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهند.

امام جمعه ساری با تسلیت شهادت پنجمین شهید محراب و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از آن دسته خدمتگزاران بسیار مهم هستند و مهمترین نیاز جامعه یعنی امنیت را تأمین می‌کنند.

نیروی انتظامی در خط مقدم امنیت هستند

وی به اهمیت امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم امنیت هستند و همه سربازان امام زمان (عج) به شمار می‌روند و باید با آن‌ها بااحترام برخورد و کمک کنیم تا مدافعان امنیت، امنیت کشور را بهتر حفظ کنند.

محمدی لائینی به روز جهانی عصای سفید و نابینایان اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از مردم به دلایلی روشندل و نابینا هستند و همه باید نسبت به آنان رحم و محبت داشته باشیم و از ترحم پرهیز و به نیاز‌های آنان رسیدگی کنیم و در خدمت این بزرگواران بکوشیم.

وی به روز پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: همکاری اولیا و مربیان باعث می‌شود نسل آینده موفقی داشته باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به روز جهانی غذا و روز جهانی ریشه کنی فقر بیان داشت: جامعه وظیفه ریشه کنی فقر و تأمین تغذیه، معیشت لازم، کار و اشتغال را دارد و باید خودکفایی خانواده‌ها را اولویت قرار بدهیم.

وی به سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۲ مهر ۷۴ به استان اشاره کرد و بازخوانی اهداف و مصوبات سفر را لازم دانست و خواستار عملیاتی شدن مصوبات آن سفر شد و تأکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید در هیچ قسمتی از این استان سرسبز و مستعد فقر وجود داشته باشد و فقر نشان از ضعف مدیریت است.

محمدی لائینی به روز تربیت بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کشتی گیران و ورزشکاران استان و کشور در روز‌های اخیر درخشش خوبی داشتند، تصریح کرد: این افتخارآفرینی‌ها باعث شادی دل مردم شده است. ایجاد بستر مناسب برای ورزش یکی از بهترین راه برای حفظ سلامت جوانان است.

وی به آغاز هفته وحدت و سالروز تولد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) اشاره و عنوان کرد: همه مسلمانان از هر مذهب در وجود مقدس رسول اکرم (ص) مشترک بوده و محور وحدت است و باید در پرتو این حبل الله وحدت داشته باشیم.

حواس‌مان به شیطنت‌های دشمن باشد

امام جمعه ساری به رویداد ساری ۲۰۲۲ و پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو اشاره کرد و ادامه داد: فرصت زیادی تا این رویداد باقی نمانده و باید ساری را برای میزبانی این برنامه آماده کرد و مسئولین باید این مسئله را جدی بگیرند.

وی به حادثه انفجار در منطقه‌ای در خان‌آباد افغانستان اشاره کرد و با بیان اینکه این حادثه تعدادی شهید و مجروح داشته است، گفت: باید زور دشمن را با زور جواب داد و مکر دشمن که خطرناکتر است را باید با بصیرت و تقوا پاسخ گفت و همواره باید مراقب مکر دشمن باشیم.

محمدی لائینی مسئله برجام را مکر دشمن عنوان کرد و افزود: طبق برجام قرار بود تحریم‌ها لغو شود، اما متأسفانه بجای کلمه «لغو»، «تعلیق» را در برجام بکار بردند و این نشانه مکر و کید دشمن است. باید حواس‌مان به شیطنت‌های دشمن باشد تا دچار مکر دشمن نشویم چراکه دشمن دست بردار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار