طالبان:

اهداف حمله‌کنندگان به مسجد شیعیان در قندهار محقق نمی‌شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه‌ای گفت کسانی که حمله به مسجد شیعیان در قندهار را انجام دادند قادر به محقق کردن اهدافشان نخواهند بود.
کد خبر: ۴۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 15October 2021

اهداف حمله‌کنندگان به مسجد شیعیان در قندهار محقق نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان شامگاه جمعه گفت که جهان نباید افغانستان را در انزوا رها کند و رها کردن افغانستان در انزوا به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود در برسمیت شناختن نظام افغانستان و تقویت آن عمل کند».

این مقام طالبان گفت که اوضاع امنیتی در افغانستان با خروج نیرو‌های خارجی از این کشور بهبود یافته است.

وی در ادامه گفت: «به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از سرزمین‌های ما علیه کسی استفاده کند و حکومت افغانستان فراگیر بوده و نماینده تمامی بخش‌های کشور است».

محمد نعیم به حمله تروریستی گروه داعش به مسجد شیعیان در قندهار نیز اشاره کرد و گفت: «حمله به مسجد شیعیان فاجعه آمیز بوده و افرادی که افکار افراطی داشتند آن را انجام دادند».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد: «به کسانی که حمله به مسجد را انجام دادند می‌گوییم که قادر به محقق کردن اهدافشان نخواهند بود».

ظهر امروز در نتیجه حمله تروریستی به مسجد فاطمیه واقع در ناحیه اول قندهار در جنوب افغانستان ده‌ها تن از شیعیان این ولایت شهید و مجروح شدند.

منابع امنیتی در افغانستان اعلام کردند در نتیجه وقوع ۳ انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه امروز (۲۳ مهر) ۳۳ تن شهید و ۷۴ تن دیگر مجروح شدند.

در همین حال برخی منابع خبری از شهادت ۴۱ تن در این انفجار گزارش داده‌اند.

سخنگوی طالبان در واکنش به این حمله تروریستی ضمن محکوم کردن آن گفت که دستور بازداشت و پیگرد تمامی عاملان این حمله صادر شده است.

جمعه هفته گذشته نیز در نتیجه انفجاری در مسجد قندوز واقع در شمال افغانستان ۴۳ تن شهید و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

داعش در حالی مسئولیت حملات انتحاری امروز به مسجد شیعیان در قندهار را بر عهده گرفته که پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها