اظهار تاسف الجزایر از بررسی دوباره عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

وزیر خارجه الجزائر ضمن ابراز تأسف از اصرار برخی کشور‌ها برای عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا گفت: این موضوع در جلسه آتی سران بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 16October 2021

عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا بزودی بررسی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر اظهار داشت: در نشست وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا موضوع پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه بررسی خواهد شد.

لعمامره گفت: وزرای خارجه کشور‌های آفریقا به مدت چند ساعت این موضوع جنجالی که «موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا مطرح کرده بود، بررسی کردند و دودستگی عمیق بین اعضا مشخص شد.

وی افزود: بسیاری از کشور‌ها به ویژه الجزائر با این تصمیم تأسف‌بار و خطرناک مخالفت و از منافع عالی آفریقا مبنی بر وحدت ملت‌های آن حمایت کردند.

به نوشته روزنامه الجزائری «الشروق»، لعمامره تصریح کرد که متأسفانه پیشنهاد نیجریه و الجزائر برای بازگشت وضعیت به مقابل و رد عضویت رژیم صهیونیستی با مخالفت برخی کشور‌ها اعم از مغرب و متحدان آن از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو مواجه شد.

به گفته وی وزرای خارجه حاضر در جلسه در نهایت موافقت کردند که این موضوع در نشست سران کشور‌های عضو اتحادیه آفریقا که قرار است فوریه آینده برگزار شود، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تاریخ مبارزات آفریقا علیه استعمار و تبعیض نژادی، ابراز امیدواری کرد که نشست آینده نقطه عطفی برای آفریقا و تاریخ آن باشد و به دودستگی‌ها دامن نزد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها