رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

بی‌اعتمادی ایران به ۵+۱ تنها با «اقدام و عمل» از بین می‌رود

حجت‌الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و انفعال اروپایی‌ها در اجرای تعهدات، گفت: ۵+۱ در این سال‌ها فضای بی‌اعتمادی شکل دادند لذا ایران در صورت انجام تعهدات از سوی طرف مقابل، به آن‌ها اعتماد کرده و نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام می‌کند.
کد خبر: ۴۸۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 16October 2021

بی‌اعتمادی ایران به ۵+۱ تنها با «اقدام و عمل» از بین می‌رود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «موسی غضنفرآبادی» رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: برجام، توافقی بود که ایالات متحده از آن خارج شد و اگر مذاکرات با روند گذشته بخواهد پیش رود جز وقت کُشی و بی‌اعتمادی ثمره نخواهد داشت لذا بی‌فایده خواهد بود. بی‌اعتمادی که به دلیل عدم اجرای تعهدات ۵+۱ به وجود آمده با اقدام و عمل طرف‌های مقابل باید از بین رود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: ایالات متحده تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را باید لغو و حذف کند. مذاکرات در چارچوب سابق انجام می‌شود. در صورتی که آمریکا و غربی‌ها به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند، جمهوری اسلامی ایران نیز به تعهدات خود وفادار خواهد ماند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مدت سال‌های ایالات متحده با خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، فضای بی‌اعتمادی را شکل داد، انفعال کشور‌های اروپایی طرف برجام نیز به این بی‌اعتمادی‌ها دامن زد.

غضنفرآبادی یادآور شد: در واقع رفتار‌های ایالات متحده بی‌اعتمادی به تمام قرارداد‌های بین‌المللی را موجب شده و جمهوری اسلامی سالهاست که از این رفتار‌ها آسیب و خسارت دیده بنابراین بدون اقدام و عمل طرف‌های مقابل، پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی قطعاً تجربیات تلخ گذشته را تکرار نخواهد کرد و یک طرفه به اجرای تعهدات برجام نخواهد پرداخت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها