رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بودجه مسکن معلولان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

قبادی دانا گفت: بودجه مسکن معلولان تا پیش از این ۴۵ میلیارد تومان بود که با حمایت‌های انجام شده، این بودجه در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۴۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ - 16October 2021

بودجه مسکن معلولان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در نشستی که به‌مناسبت روز جهانی عصای سفید در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۰۸ هزار معلول کم‌بینا و نابینا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این میزان ۱۲ درصد کل افراد تحت پوشش است.

وی ادامه داد: از ۲۰۸ هزار معلول بخش بینایی سازمان بهزیستی، ۱۳۰ هزار نفر آقا و ۷۰ هزار نفر خانم واز این تعداد، ۸۶ هزار نفر دارای معلولیت شدید بینایی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این مطلب که مشکلات فراوان نابینایان از جمله اشتغال، معیشت، آموزش، بهداشت و... آنها را متوقف نکرده است، گفت: هم‌اکنون سه هزار معلول نابینا و کم‌بینا در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور هستند؛ همچنین ۲۳ هزار معلول کم‌بینا و نابینای دانش‌آموز در کشور در فرآیند آموزش حضور دارند.

قبادی دانا در ادامه به تشکیل ۵۲ انجمن مرتبط با نابینایان و همچنین تشکیل شبکه ملی افراد دارای نابینایی در کشور اشارهو عنوان کرد: با این اقدام نابینایان می‌توانند در جریان تصمیم برای آنها مشارکت فعال داشته و تصمیمات با حضور آنها انجام خواهد شد.

وی در ادامه، تشکیل صندوق فرصت‌های شغلی ویژه معلولان را از ظرفیت‌های مغفول مانده برای بحث اشتغال معلولان برشمرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: محدودیت‌های زیادی در مباحث مربوط به معلولان نابینا و کم‌بینا از جمله مناسب‌سازی، تجهیزات توانبخشی و تأمین منابع آموزشی وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم.

وی در ارتباط با بحث پیشگیری از معلولیت نابینایی هم گفت: از سال ۷۵ تاکنون وضعیت سلامتی ۴۸ میلیون کودک سه تا شش سال بررسی شده و موارد دارای مشکل به مراکز درمانی ارجاع شدند.

قبادی دانا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل مشکلات معلولان تنها وظیفه بهزیستی نیست و همه مردم باید در این خصوص تلاش کنند نیز بیان کرد: با همکاری و تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات خوبی در بحث مسکن معلولان انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین در ارتباط با گشایش بودجه‌ای در موضوع تامین مسکن معلولان گفت: بودجه مسکن معلولان تا پیش از این ۴۵ میلیارد تومان بود که با حمایت‌های انجام شده این بودجه در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

قبادی دانا در پایان با اشاره به محدودیت بودجه سازمان بهزیستی عنوان کرد: در ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان آمده که افراد فاقد شغل و دارای معلولیت شدید بالای ۱۸ سال می‌بایست حداقل حقوق کار را دریافت کنند که تنها برای همین یک مورد ۱۵ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار