رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

توزیع ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توسط بسیج

سردار «سلیمانی» گفت: طی ۲۱ ماه گذشته با هم‌افزایی بسیج و به همت بسیجیان ما در سراسر کشور بیش ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی برای رزمایش‌های کمک مؤمنانه به همت خود مردم برای اقشار آسیب‌دیده فراهم و توزیع شده است.
کد خبر: ۴۸۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ - 17October 2021

در دوران شیوع ویروس کرونا، اوج انسجام ملی و اسلامی ملت ایران را شاهد بودیم

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، به مناسبت آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج)، هجدهمین رزمایش کمک سراسری کمک مؤمنانه سپاه نینوای استان گلستان در گرگان صبح امروز با حضور سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این رزمایش سردار «سلیمانی» اظهار داشت: طی ۲۱ ماه گذشته با هم‌افزایی بسیج و به همت بسیجیان مخلص ما در سراسر کشور بیش ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان برای رزمایش‌های کمک مؤمنانه به همت خود مردم برای اقشار آسیب‌دیده فراهم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ملت ها در دوران سختی مورد سنجش قرار می‌گیرند و تاریخ درباره ملت‌ها قضاوت خواهد کرد، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام (ره) توانست یک قدرت مسلط به عنوان ژاندارم منطقه را ساقط کند و در دوران دفاع مقدس از ملت ایران به عنوان یک ملت افتخار آمیز یاد می کنند.

سردار سلیمانی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام ملت های دنیا در کنار صدام قرار گرفتند و بیان می شود 37 کشور دنیا مثل آمریکا، آلمان، فرانسه، اتحادیه شوری سابق و کشورهایی مثل عربستان در کنار رژیم بعث بود ولی ملت ایران یک تاریخ افتخار آمیز و گنجینه تمام نشدنی را خلق کرد و بر پشت سر خود این حماسه را رقم زد که دنیا از آن به عظمت یاد می کنند.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا ملت ایران حماسه خلق کردند، ملت بزرگ ایران وقتی مشاهده کرد که هموطنان دچار سختی و معیشت قرار دارند در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال 99 از مردم دعوت کردند که به میدان مواسات و همدلی و کمک مومنانه بیایند.

این مسئول گفت: فرزندان بسیجی پرچمدار این حرکت معنوی شدند و دستگاه های مختلف در کنار هم قرار گرفتند و حماسه خلق کردند و در کنار هم بودند را بار دیگر به ظهور و بروز رساندند.

سردار سلیمانی به طرح شهید سلیمانی و کمک های مومنانه اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات یک استثنا در کل کشورهای دنیا به شمار می‌رود و هیچ کشوری چنین ویژگی را نتوانست از خود بروز و ظهور بدهد و این دوران را به عنوان یک دوران افتخار آمیز در تاریخ خواهیم داشت.

وی افزود: در اوج شیوع ویروس کرونا اوج انسجام ملی و اسلامی ملت ایران را شاهد بودیم و این نشان می دهد که ملت ایران از چه ظرفیتی برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیاری از ابعاد کمک مومنانه در کشور مشخص نیست، افزود: بیش از 20 هزار میلیارد تومان است و به طور متوسط ماهیانه هزار میلیارد تومان کمک مومنانه مردم در این ایام انجام دادند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: تشکیلات بسیج یک تشکیلات مردمی و بزرگ و انقلابی تحت فرمان امام مسلمین است و در این شرایط پرچمدار خدمت رسانی به مردم مومن است.

وی افزود: در سازمان بسیج برنامه ریزی شده که کمک مومنانه با رویکرد جدید در قالب نهضت خدمات مومنانه در هفته بسیج این مسیر را به صورت کامل تر و با خدمت گرفتن همه ظرفیت ها پیش ببرد.

این ‌مسئول اضافه کرد: ارائه کمک مومنانه برای آزادسازی زندانیان غیرعمد، اشتغالزایی جوانان، تسهیل ازدواج جوانان، توجه به مباحث کمک به دانش آموزان کم بضاعت، ساخت مسکن برای محرومین و توجه به نیازهای محلات با محوریت مساجد و حسینیه‌ها از جمله موضوعاتی است که در نضهت خدمات مومنانه به آن توجه شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در قالب پایگاه های بسیج و مقاومت در کنار مردم خواهیم بود، یادآور شد: یکی از موضوعات مختلفی که در کنار مردم خواهیم بود.

وی به توزیع 10 هزار بسته معیشتی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: باید در همه بخش های مختلف کمک های مومنانه را در قالب خدمات مومنانه در کشور داشته باشیم و لذا از همه دستگاه ها و خیران و نهادهای حمایتی که با سپاه در این امر همکاری کردند تشکر و قدرشناسی می کنم.

این رزمایش کمک مومنانه با همت سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای و بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرگان برگزار شد و در این رزمایش 10 هزار بسته معیشتی در سراسر استان گلستان بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

انتهای پیام /  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار