مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یک جهاد مستمر است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک جهاد مستمر است و باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با صد زبان به همه ابعاد این حماسه ملی پرداخت تا از دفاع مقدس به عنوان هویت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شود.
کد خبر: ۴۸۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 17October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، فرمانده گروه نور هوافضای سپاه پاسداران با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این ديدار اظهار داشت: دنیای استکبار با تحمیل جنگ به ایران اسلامی به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما با دفاع همه جانبه امت حزب‌الله و نیروهای مسلح، به اراده الهی سرافرازی و عزت برای ایران رقم خورد و جمهوری اسلامی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کارآمد و اثربخش شد.

وی با بیان اینکه نسخه نجات‌بخش انقلاب اسلامی، نسخه انتخابی مردم مظلوم دنیا شده است، افزود: امروز ملت‌های مظلوم و مستضعف منطقه از ثمرات دفاع مقدس ایران اسلامی برخوردار هستند. جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا شکل گرفته و خواب راحت را در دیدگان ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب ربوده است.

این ‌مسئول در ادامه نشر معارف دفاع مقدس را ضروری دانست و تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک جهاد مستمر است و باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با صد زبان به همه ابعاد این حماسه ملی پرداخت تا از دفاع مقدس به عنوان هویت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به عنوان اولویت این اداره‌کل دانست و گفت: برای اتمام پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یک زمان‌بندی پیش‌بینی شده است. گفتمان ما با مدیران شهری این است که عملیات عمرانی احداث این مرکز در دوران تصدی مسئولیت آنها به اتمام برسد لذا در تعامل با اعضای شورای شهر و شهردار مشهد به دنبال تأمین منابع و تخصیص اعتبار برای تحقق این مهم هستیم.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده پروژه مطالعاتی محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به پایان می‌رسد که بعد از آن طرح‌های پذیرفته شده اجرایی خواهد شد. تولید تجهیزات و امکاناتی که در موزه باید اکران شود و همچنین موزه‌آرایی مراحل بعدی این پروژه هستند. 

وی گفت: با توجه به جایگاه نیروی هوافضای سپاه پاسداران در کسب اقتدار دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی، این ضرورت وجود دارد که نقش این نیرو و همچنین شهدایی والامقام نیروی هوافضای سپاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دیده شود لذا نیازمند مساعدت این نیرو و مجموعه‌های تحت امر آن هستیم.

وی در ادامه در خصوص مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه ادبیات، هنری و سینمایی، فضای مجازی و تدوین دانشنامه دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد.

نقش‌آفرینی نیروی هوافضای سپاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی

فرمانده گروه نور هوا فضای سپاه پاسداران نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس ابراز داشت: فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران تأکید دارند که این نیرو در مرکز فرهنگی دفاع مقدس نقش‌آفرینی کند لذا گروه نور با تمام توان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس آماده همکاری خواهد بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: بعد از قطعی شدن طرح محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تیم کارشناسی گروه نور برای اعلام نظر جهت احداث زیرساخت‌های مورد نیاز برای جانمایی تجهیزات نظامی که قرار است نیروی هوافضای سپاه پاسداران در اختیار مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار دهد آماده همکاری خواهد بود.

فرمانده گروه نور هوافضای سپاه پاسداران در پایان گفت: با اتمام پروژه عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه‌آرایی، خانواده کارکنان این نیرو می‌توانند در بازدید از این مرکز و بهره‌گیری از محتوای آن، در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار