کارشناس مسائل منطقه:

داعش در افغانستان از سوی سرویس‌های غربی حمایت می‌شود

زارعی گفت: نیروهای داعش در افغانستان از طرف سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عوامل وابسته به آن‌ها، پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و حتی سیاسی می‌شوند تا بتوانند در افغانستان عملیات کنند.
کد خبر: ۴۸۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 17October 2021

داعش در افغانستان از سوی سرویس‌های غربی حمایت می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی از سیاست مشخص آمریکا و غرب در قبال جهان اسلام سخن گفت و اظهار داشت: غربی‌ها در طول ۲۰۰ سال گذشته از طریق تفرقه و ایجاد چند دستگی و همچنین نزاع در جوامع کشور‌های اسلامی تلاش کردند سلطه خودشان را بر این کشور‌ها مستقر کنند.

وی یادآور شد: تا صدسال پیش امپراطوری عثمانی در منطقه حضور داشت که همه نواقص خود، خیمه‌ای برای وحدت بخش بزرگی از جهان اسلام بوده است. این امپراطوری ضرری برای غربی‌ها نداشت و در جنگ جهانی اول که از عثمانی به‌عنوان متحد آلمانی‌ها یاد می‌شد، خیلی موضع فعالی نداشت، اما غربی‌ها به‌محض اینکه بر دنیا مسلط شدند، این امپراطوری اسلامی را قطعه قطعه کردند و داخل هر کشور جدیدی که احداث کردند هم انواع مشکلات را به وجود آوردند.

کارشناس مسائل منطقه به افغانستان اشاره و بیان کرد: افغانستان یک ملت مظلومی است که بیش از ۴۳ سال درگیر توطئه‌ای بین‌المللی هستند، زیرا این توطئه از سوی کشور‌های غربی و شرقی علیه آن‌ها اعمال شده است؛ در یک برهه تاریخی شوروی و بعد انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریست این کشور را به فلاکت کشاندند.

وی درباره نقشه غربی‌ها در خصوص شرایط امروز افغانستان اظهار کرد: بعد از اینکه آمریکایی‌ها و ناتو از افغانستان خارج شدند، دائماً نیرو‌های وابسته به خود را تحریک می‌کنند تا اجازه ندهند یک دولت با قوام و قدرتمندی پدید بیاید و مردم این کشور بعد از ۴۳ سال که گرفتاری از انواع محنت‌ها بودند، راحت باشند.

زارعی با اشاره به بمب‌گذاری داعش در دو مسجد شیعیان در افغانستان در یک ماه گذشته و شهادت تعداد زیادی از مردم این کشور عنوان کرد: داعش در جمعیت عددی در جمعیت افغانستان نیست که بخواهند خود به خود کاری انجام دهد. حداکثر جمعیت داعش در افغانستان حدود دو هزار نفر است و در هیچ کجای این کشور قطعه زمینی در اختیار ندارند.

کارشناس مسائل منطقه از دست داشتن غربی‌ها در ناآرامی‌های افغانستان گفت و بیان کرد: داعش در این کشور از طرف سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عوامل وابسته به آن‌ها پشتیبانی مالی و تسلیحاتی و حتی سیاسی می‌شوند تا بتوانند در افغانستان عملیات کنند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها