کارشناس مسائل غرب آسیا:

«حزب‌الله» در جنگ داخلی لبنان شکست نمی‌خورد

مصلح‌زاده با اشاره به وضعیت و آشوب داخلی لبنان، گفت: حزب‌الله هیچگاه به‌عنوان طرفِ شکست خورده، معرفی نخواهد شد.
کد خبر: ۴۸۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ - 17October 2021

«حزب‌الله» در جنگ داخلی لبنان شکست نخواهدخورد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مصطفی مصلح‌زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یک روز عزای عمومی در لبنان از سوی نخست وزیر این کشور در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در یک مقایسه تاریخی بین پروژه شکل گرفته کنونی و طرح‌های پیشین علیه مقاومت درمی‌یابیم در جنگ ۱۹۷۵، که از یک سو مسیحیان و در سویی اعراب فلسطینی در آن شرکت داشتند، طرفِ مسیحیان را آمریکا و اسرائیل و برخی دیگر از کشور‌ها گرفته بودند.

مصلح‌زاده گفت: در بخش فلسطینی، هیچ حامی وجود نداشت و مصر نیز به‌تازگی سقوط کرده بود و فلسطینی‌ها از هیچ حمایت توده‌ای هم برخوردار نبوده و تنها بودند.

وی افزود: جنگ داخلی به‌شدت لبنان را دچار وضعیتی ناهنجار کرد و امروز پروژه‌ای آغاز شده است و غرب تصور می‌کند بار دیگر می‌تواند با شروع یک جنگ داخلی، وضعیت لبنان را تغییر دهد، اما وضعیت امروز بسیار متفاوت است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: امروز همه مسیحیان در مقابل حزب‌الله صف‌آرایی نکرده‌اند و صرفاً یک گروه مسیحی حضور دارد که مورد حمایت اسرائیل، آمریکا و اروپاست، ولی همه مسیحیان را در بر نمی‌گیرد.

مصلح‌زاده خاطرنشان کرد: در این فرصت زمانی محدود نمی‌توان تبیینِ دقیقی نسبت به اقداماتِ دشمن علیه حزب‌الله داشت.

دیپلمات با سابقه کشورمان افزود: در این سوی نبرد نیز فرایندی وجود دارد که طبق پیش بینی‌ها، حتماً پیروز خواهد شد. برخلاف سال ۱۹۷۵ که فلسطین پیروز میدان در مقابل امریکا، اسرائیل و دیگر متحدانش نبود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار