مدیر اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

اتحاد مسلمانان از ضرورت‌های جوامع بشری است

حجت‌الاسلام نوروزپور گفت: اتحاد میان مسلمانان از ضرورت‌های جوامع بشری است، زیرا تفرقه بیانداز و حکومت کن سیاست دشمنان دین اسلام است.
کد خبر: ۴۸۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ - 17October 2021

اتحاد مسلمانان از ضرورت‌های جوامع بشری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه امروز دهم ربیع‌الاول سالروز ازدواج آسمانی پیامبر (ص) با حضرت خدیجه کبری (س) است، اظهار داشت: این روز در هفته وحدت بهانه دیگری برای وحدت بیشتر مسلمانان است، زیرا اشتراکات امت مسلمان بسیار بیشتر از اختلافات آن‌ها است.

وی یکی از دستورات دین اسلام را وحدت بین جوامع مسلمین عنوان و مطرح کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید همگی شما به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید. همچنین پیامبر رحمت (ص) می‌فرمایند «ای مردم! بر شما باید به جماعت و از جدایی بپرهیزید.»

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با تصریح بر اینکه دشمنان اسلام و مسلمین می‌خواهند بین فرق مسلمین اختلاف و جدایی بیافتد، بیان کرد: هرکسی صلح کُند و نسبت به امور مسلمین بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.

وی با اشاره به هفته وحدت به‌عنوان یک ابتکار بزرگ از سوی امام خمینی (ره) عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات دنیای اسلام مسئله صهیونیسم جهانی است که با مسلمانان فلسطین بیش از ۷۰ سال در ستیز است. امام راحل فرمودند اگر همه مسلمانان عالم جمع شوند و هرکدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد.

حجت‌الاسلام نوروزپور افزود: علت اینکه صهیونیست‌ها همچنان بر فلسطینیان ظلم می‌کنند این است که متأسفانه مسلمانان اتحاد و وحدت لازم را ندارند. اگر طبق فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب، همه مسلمانان عالم زیر پرچم واحد کلمه لا اله الا الله محمد رسول الله جمع شوند و مسائل جزئی و حاشیه‌ای را کنار بگذارند، صهیونیسم جهانی نمی‌تواند به برادران مسلمان ظلم کند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت میان مسلمین از سفارشات پیامبر (ص) و قرآن کریم است، تصریح کرد: اتحاد میان مسلمانان از ضرورت‌های جوامع بشری است، زیرا تفرقه بیانداز و حکومت کن سیاست دشمنان دین اسلام است که امروز توسط صهیونیسم جهانی در حال اجرا است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار